Vädret !
" Efter kusten är risken för huvudvärk stor. Ett lågtryck ger ledbesvär och spridda skurar av förkylning. Södra Svealand får övervägande glatt, men kan ha inslag av migrän. I fjällen nedstämdhet. "
Påverkar det dåliga sommarvädret Din hälsa ? ☔️
Nej vädret påverkar inte mig det minsta annat än att jag kan känna frustration över att en ledig dag regnar bort. Sedan är det ju olika hur vi uppfattar vädret. Jag tror nästan att det skapas en slags gruppmentalitet mot vädret, jag tycker att vädret är toppen 😃
Jag brukar inte bry mig så mycket om vädret mer än att jag gillar värme.
Det får gärna regna men inte på tvären för blåst gillar jag inte.
Jag brukar sova dåligt när det blåser också.
/Maria
Jo, jag märker av skillnaden . När det är dåligt väder är jag mera trött och mera värk i kroppen. Solen däremot är som att få en energi spruta, då piggnar jag till ordentligt 🙂
Jag får hemsk ledvärk av kallt o rått väder. Och har säsongsdepression som alltid kommer som en klocka med hösten. Detta är min säsong nu, men regnar sommaren bort, så blir vinterdepp djupare om jag inte får tanka sol.
Kanske mår vi mera psykiskt dåligt, än fysiskt…vi vill ju så gärna ha den där värmen som svensk sommar faktiskt kan ge…
Kan inte säga att det påverkar hälsan, inte vad jag tänkt på i alla fall. Om inte irritation räknas dit. För jag är bra trött på regnandet nu och det får gärna bli lite varmare än det är nu.
.