Medalj
Jag har varit anställd på Sahlgrenska och Universitetet i 26 år och man får efter 25 år en gratifikation.
Jag ringde lönekontoret som menade att det kommer automatiskt men när de kollade så skulle jag fått redan förra året men bättre sent än aldrig.
Jag har alltid skojat och sagt att man får medalj men det visade sig att man faktiskt kan få en medalj om man vill😃
Tre saker kan man välja mellan.
Kungliga Patriotiska sällskapets medalj, utvald gåva eller skänka pengarna till välgörenhet (vad står inte däremot)
Dessutom är det middag på börsen.
Nu gäller det att välja något bara men middagen struntar jag i.
Tror ni någon väljer medaljen när det finns mängder med gåvor som smycken, klockor, glas, pärlor, bestickset, knivset, kamera, kikare konstglas, ljuskrona osv?
/Maria
Jag hade valt medaljen! Hur många kan stoltsera med en sådan :)
Haha, nej. Undrar och man kan ha den på sig på jobbet😃
/Maria
Jag valde en ring efter 24 år på kommunen. Den går att använda
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Medaljen borde ju ingå + gåva!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5 Haha, ja det kan man tycka😉
#4 Här fanns inga ringar med.
Jag har kollat ett pärlhalsband för det har jag inget och det är himla fint tycker jag.
Knivarna är ett Globalset men jag har Sabatierknivar. Sonen har också fullt.
Det var en klocka från Sjöö Sandström och den kanske man kunde sälja😃
Snacka om I-landsproblem. Jag skäms nästan när man läser allt elände som händer i världen.
/Maria
Kanske någon väljer medaljen men tror de flesta väljer mellan halsband, klocka och armband.
Kul att få gåvor, men kanske svårt att välja !
Varför strunta i middagen ? Den skulle jag välja 😃
#8 Jag kommer att gå ensam för det är ingen jag känner som också kommer att få gratifikation och så har jag besvärligt när det är så mycket folk och en massa surr så jag avstår gärna😉
/Maria
#9 Får du ta med en vän dit?
Säger man grattis. Vilket som kul.
Men säger som flisan får du inte ta nån med dig. Dom som jag vet som har jobbat 25 år på ett företag har alltid fått ta med nån (i alla fall sin partner) på festen. Nu kanske det är annorlunda om ens partner inte kan följa med, men tycker det borde vara självklart att man får ta med nån.
Även om det kanske blir jobbigt med surret så blir det ju ett fint/roligt minne. Ja förutsatt att surret inte är alltför stort problem.
.
Jag tror inte att inbjudan till middagen gäller för mer än mig men oavsett så avstår jag gärna.
Nu när vi var i Istanbul med jobbet och var ute med ett stort sällskap så var jag så trött så jag knappt kunde hänga med i samtalen.
/Maria