Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 980 ggr
[Sisa2]
0

Vad gör Du ?

Nu vill jag veta vad Ni gör dessa sommardagar som väntar !    😃

Jag har nyss suttit i solen på trappen, druckit morgonkaffe !

Vad gör Du ?

( svara på frågan och skicka vidare till nästa )       🙂

Candela
0

Målar om utemöbler! Inte just nu, men senare i eftermiddag. 🙂 Sen ska jag också ut och cykla med sonen.

Fridaaaa
0

Precis ätit frukost, varit ute med hundarna samt släppt ut kaniner i hagarna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa2]
0

Vad gör Du ?       😉

AnnaFagerell
0

Jobbar!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Fridaaaa
0

#3 Man skriver här 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirinda
0

Jag har nyss startat en ny hänga-gubbe-tråd här på LK.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Candela
0

Just nu diskuterar jag parapsykologi i en tråd på Skepticism. Värst vad folk tar saker personligt 😃

tlover
0

Slösurfar och dricker te (2012 Bu lang sheng)

l'm back

Intehärutandär
0

Jag ligger i sängen (10:40) o försöker morna mig efter en dålig dag. Ser ut som att det äntligen skiner mellan de fördragna gardinerna. 

Vad gör Du?

Toyan
0

Jag är hos barnbarnet, vi ska ha en härlig dag i det vackra vädret.

Silver83
0

Sitter och slöar tills det är dags att gå till jobbet.

[Sisa2]
0

Nyss varit och besiktat husbilen !

Vad gör Du ?

Tarotstollan
0

Jag sitter och äter, köpt kålpudding!😕 Tittar på "Jane the virgin" en amerikans komediserie som är så latinamerikansk inspirerad som det bara går!😃

Vad gör Du?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Afturelding
0

Jag åker tåg nu igen 😉Jag är på väg till Dalarna istället nu. Jag är framme vid 18 😃

Vad gör du?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Mirinda
0

Min son kom hem från skolavslutningen och fick en stor kram och ett grattis till att han äntligen fått sommarlov. (I sjuan portas föräldrar på avslutningen - inte av skolan, men av ungdomarna. Vem vill ha sin "pinsamma" morsa i skolan när man är 13?) 

Vi tittade igenom sonens betyg tillsammans. Han visade sedan några alster från bild-lektionerna, vilket naturligtvis var mycket roligare. Sedan lade vi in betygen i kuvertet och lade det längst in i arkivet för saker han inte behöver bry sig om på mycket länge nu. 

Solen skiner och det är precis lagom varmt.🙂 Vågar man tro på att sommaren äntligen kommit nu?

[Sisa2]
0

Har precis ätit lunch…stuvade morötter o bacon !

Vad gör Du ?     

Maria
0

Damp precis ner på stolen vid datorn som står på köksbordet.

Jag är alltid jättetrött när jag kommer hem från jobbet.

/Maria

flisan708
0

Läser på iFokus, lyssnar på radio.

[TanatosNyx]
0

lyssnar på radio, ammar och håller för näsan medan lilleman ordnar kalas i blöjan 🤢

penke
0

i morse "roade" jag mig hos tandläkaren
resten av dagen massa jobb
nå´n månad framåt blir det välsignat skitmycket mer jobb,(äntligen)
jag behöver det, hoppas jag bara klarar av det(kroppen)
 en brosdotter  kommer förbi i helgen,
så det blir bara halva dagar i helgen 😮

..eller 🙂

penke

Intehärutandär
0

Jag springer mellan datan och köket på nedervåningen för lite rester från grillningen tidigare idag. 

Vad gör Du?

Tarotstollan
0

Tittar på Hela Kändis-Sverige bakar och skriver här. Passar mat i köket också!

Vad gör du?

Afturelding
0

Jag försöker teckna, men det går sådär.

Vad gör du?

/Rebecca

Mirinda
0

#19😂

Jag får skratta mycket så här dags på kvällen. Var nyss i hänga-gubbe-tråden. Där blev det lite småsnurrigt en stund. Skönt för mig, som drabbades av "tillfällig dyslexi" sist jag hade hittat på ett ord.😉Jag är inte ensam.

Annars sitter jag här och känner mig småhungrig. Jag ska ta mig lite frukt eller något annat något så när nyttigt. Det hörs kanske att jag fått uppgradera garderoben storleksmässigt på sistone. Jag tänker inte direkt banta, men nu får det vara färdigsnaskat och chipsmumsat ett tag framöver.

Tarotstollan
0

#24. Mirinda, det är bättre att investera i kläder med resår på mitten. Det blir mycket billigare i längden!😉😃

Mirinda
2

#25 Jodå, jag vet. Länge har jag sagt att den bästa metoden, när det börjar bli lite väl mycket av mig i förhållande till kläderna, är att köpa en storlek större. Stretchbrallor och leggings är också en bra metod för att ha det bekvämt. 

Men när stretchen inte går att töja mer och man måste köpa nytt, lik förbaskat, så har jag upptäckt något trist: Är man som jag kortare än "standardlängd" enl klädtillverkarna (eller är det ett EU-påhitt?) så blir det väldigt tokigt när man vill ha mer vidd i kläderna. Om man är kvinna vill säga.

Snälla, säg nu inte att jag ska sy om kläderna själv! Jag är ungefär lika händig med en symaskin som en körkortslös person utan lokalsinne är på att vara taxichaufför.

Vad jag gör nu: Sitter och retar upp mig, låter det som. Men jag är mätt i magen och rätt så pömsig.

Natti natti!😴

Tarotstollan
0

#26. Vet vad du menar, jag är själv bara 1.61 i strumplästen så det är alltid något knas med kläderna. Jeansen får jag oftast vika upp benen på och jackor får jag ofta rulla upp ärmarna på osv.

Mirinda
2

#27 😃Vi är på centimetern lika långa. Då vet du exakt vad jag menar, särskilt om du också i någon period hamnat i ingemanslandet mellan "normalstorlekar" och de riktigt stora kläderna (big is beautiful,  XLNT etc.). Förresten skulle det inte hjälpa om jag försökte äta upp mig så att jag fick mer att välja på där. Jag skulle vara ännu kortare i förhållande till de amazonkvinnor som klädtillverkarna tänkt ut att de plaggen ska passa.

När jag var liten köpte min riktigt mulliga och ännu kortare mamma kläder i 20-serien. Men det var riktiga tantkläder, så att säga. Nu för tiden måste man inte ha jerseybyxor med påsydda pressveck och storblommiga tunikor, modell tält, för att man är lite rundare. I de vanliga klädkedjornas butiker finns alla möjliga längder och vidder, i olika kombinationer, när det handlar om herrkläder. Men vi kvinnor ska tydligen anpassa oss till något märkligt standardformat. 

Är det någon som vet hur man fixar en ben- och armförlängning? Tar gärna emot tips om hur man flyttar naveln en våning högre också, så att man slipper få byxlinningen nära nog en bit upp på bröstkorgen, alternativt århundradets Gällivarehäng.😉

Och jag som skulle gå och lägga mig….. Nu är jag riktigt upplivad. Bäst att sätta sig och klappa ett marsvin en stund, så att jag blir sömnig igen innan suget efter en nattmacka kommer tillbaka. 

Ibland babblar jag på något infernaliskt när något engagerar mig. Visst finns det värre problem än missanpassade kläder - men det var riktigt skönt att det finns en till som upplevt samma sak. Världsproblemen tar vi en annan gång.🤐😴

Tarotstollan
1

#28. Ja, vissa byxor kan man ha som knävärmare och andra räcker till både som byxor och bh!😉😂

För många herrans år sedan köpte jag ett par jeans i 20- serien men jag kunde inte använda dem, de var för stora runt magen så jag köper bara vanliga jeans numera och viker upp benen. Det är det bästa!
Jag kan fortfarande ha en del av utbudet som finns att köpa i postorderkatalogerna men det mesta som de visar där i vill jag inte ens ta på mig. Håller mig till jeans, t-shirts, tröjor och stora jackor. Skiter fullständigt i modet och vad en 55+are skall ha på sig!🤓😉

Mirinda
0

#28 Bra inställning!👍

Jag var på en liten herrbutik och fyndade stora t-shirts som är raka i modellen här om dagen. Jag vill inte ha något som smiter åt, särskilt inte i sommarvärmen. Att de kvinnor som har en smal midja gärna vill visa upp den är helt OK för mig. Men varför även vi med lite mer omkrets på mitten ska behöva framhäva det med en t-shirt (eller det heter visst top nu för tiden) som är insvängd i midjan är fullkomligt obegripligt. Ju mer det sitter åt, ju tjockare ser man ut.

Vad jag gör?

Dricker kaffe och funderar på vad jag ska göra resten av dagen. Sonen ville inte åka till Skansen som vi lite löst planerat. Frågan är; ska jag tvätta och skura golven eller lägga upp fötterna ute på balkongen och njuta av solskenet och blommorna jag satt där?

Afturelding
0

Nu sitter jag väldigt nervöst och väntar. George R.R Martin ska komma till Sverige, och jag hann skicka beställningsmail på två minuter. Hoppas det räcker, det är bara 100 biljetter. Science Fiction bokhandeln, som anordnar det hela, ska skicka ut OCR-nummer "de närmaste timmarna", och jag vet inte vart jag ska ta vägen 😃

/Rebecca

Silver83
0

Har smitit inomhus en liten stund för att svalka mig från värmen utomhus. Riktigt gott väder! Sommarvärmen på G tro 👍

Och så hamnade jag här vid datorn och slösurfar lite🙂

Åsa S
0

Är hemma från jobbet och är sjuk, är sällan hemma för sjukdom men nu så blev jag ju så jätteförkyld att jag inte kan prata och bara orkar vara uppe ur sängen några timmar i taget. Typiskt när det blev fint väder då är man för sjuk för att njuta av det, provat sitta på balkongen ett tag men fick huvudvärk man klarar inte riktigt av sol då man är sjuk.

Mirinda
0

#31 Hur gick det med biljetterna?

#33 Krya på dig!🌺

Just nu sitter jag och smälter maten; sambons hemrullade köttbullar med färskpotatis och en klick äppelmos. Var på en lång cykeltur med min son innan dess. Vi får väl hoppas att jag hann trampa av mig några gram innan jag proppade magen full.😃

Afturelding
0

#34 Det gick bra! 😃 

Nu sitter vi och väntar på att vardagsrummet ska bli ledigt så vi kan titta på Orange is the new black.

/Rebecca

Tarotstollan
0

Tittar på "Jurassic Park" och äter stuvade makaroner och köttbullar.

[Sisa2]
0

Haft gäster som precis gått hem !

Vad gör Du ?

Silver83
0

Är fyllechaffis och väntar på det där samtalet som säger "kom och hämta mig"… Kan vara nu eller om flera timmar… Suck 😴

[TanatosNyx]
0

dricker te och pustar ut. Borde sova.

[peter54]
1

Vad jag gör? Jo jag sitter här och funderar över varför det bara är en ytterst liten bråkdel av postarna här som följer Sisas uppmaning i #0 att skicka frågan "vad gör du" vidare. 🙂

Vad gör du?

penke
0

SKÄMS å det gruvligaste.

Vad gör du ? penke

Silver83
0

Har matkoma och slöar i soffan…

Vad gör du?

Tarotstollan
0

Tittar på prinsbrölloppet och funderar på vad jag skall äta för något.

Vad gör du?

aggeelin
0

Jag ligger sitter i soffan i uterummet och lyssnar på regnet som smattrar på taket.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mirinda
2

#40 Jag trodde inte att det var nödvändigt att kopiera in den fetstilta frågan i sitt inlägg. Den står i rubriken och alla berättar ju vad de gör.

Jag sitter och nattsuddar vid datorn och tänker på hur olika människor har det.  Är ordentligt mätt på prinsbröllopet vid det här laget. Har jag fattat det rätt? Kostade det verkligen nio miljoner kr?

Visst är det festligt med pompa och ståt ibland. Men så mycket pengar… Kan de inte skicka nio miljoner till välgörande ändamål också? Gärna någon slant till organisationer som hjälper barn i Sverige att få komma iväg någon vecka under sommarlovet. 

En del barn i betongförorter sitter fast där hela sommaren. Jag önskar att alla barn, som skulle vilja det, kunde få åka iväg och koppla av i grön natur med sin familj (ofta en ensamstående mamma med mycket låg inkomst). Eller kanske gratis kollo för de lite större barnen. Bara en tanke som slog mig när jag såg överdådet.

Vad gör du?

[TanatosNyx]
0

Pustar ut efter att ha skrubbat ungen från topp till tå..

Vad gör du?

Carrosh
0

Dricker kaffe, lyssnar på musik och surfar runt här inne och funderar på om jag inte ska sätta mig och läsa lite istället.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Mirinda
0

Jag har paltkoma (efter maten) av det svårare slaget.  Det känns som om jag ätit en rejäl biff med pommes och bearnaise. I själva verket var det räksallad med matiga inslag; pasta, ägg och avokado. Till det hade jag rört ihop en egen bluecheese-dressing. Denna anrättning sköljdes ner med några glas gott vitt vin.

Sallad är ju lätt mat, ville ju bara förvissa mig om att alla blev mätta. Att det hade räckt till två, tre personer till är ju en helt annan femma. De kom inte, så karln och jag åt deras portioner också. Synd att låta god mat förfaras.😃

Vad gör du?

Tarotstollan
0

Jag sitter och äter pommes stripes, grillkorv och grönpepparsås, till det har jag citronjuice.
Tittar på del 3 av Jurasic Park maratonet som sänds denna helgen.

Vad gör du?

[Sisa2]
0

Sitter här och sänder Peter en tanke som ser till att här är ordning !   😉

Jag skrev ju " skicka frågan vidare till nästa "   Den fråga Du ska skicka är,

Vad gör Du ?    😉

[TanatosNyx]
0

Dricker kaffe och pustar ut efter att ha skurat kräk från golv till tak.

Vad gör Du ?

Intehärutandär
0

Jag vilar efter bullbak. Vad gör Du ?

Silver83
0

Nyss kommit hem. Slappar i soffan med en kopp te.

Vad gör du?

Tarotstollan
0

Sitter framför datan och skriver här samtidigt som jag tittar på tv "Andarna vänder tillbaka".  Äter ostmackor och dricker Päron / Choklad te.

Vad gör du?

Mirinda
0

Jag har varit ute på balkongen och grävt ner lite blommor i större krukor. Gläder mig åt att solen skinit en hel del idag. Nu sitter jag här och läser vad ni andra har för er. 

Vad gör du?

[Sisa2]
0

Har tittat på " Olösta svenska brott "

Vad gör Du ?  

Silver83
0

Precis kommit hem efter att ha varit och shoppat med svärmor.

Vad gör du?

Maria
0

Jag har sovit en stund i soffan☺️

/Maria

Mirinda
0

Jag har just kommit hem. Det är perfekt cykelväder idag. Jag skulle gärna ha tagit en längre tur, men det börjar bli dags att förbereda middagen.

Vad gör du?

[peter54]
0

Tinar frysta möss åt mina ormar 😉

Vad gör du?

Tarotstollan
0

Tittar på "Jane the Virgin", skriver här och funderar på vad jag skall äta för något.

Vad gör du?

[Sisa2]
0

Haft besök av mina barn och ätit jordgubbar !

Vad gör Du ?