God Morgon 2 Juni
Önskar alla god morgon
Här är det 5 grader plus och nästan molnfritt och solen på väg upp. Men det är nu det, ska bli regn på eftermiddan enligt prognosen. Rätt less på regn nu, kan inte göra nånting ute för det är för blött. Får hoppas prognosen håller för senare i veckan för då ska det bli uppehåll.
Får se om jag får hem nya gräsklipparen den här veckan, en elektrisk. Ska bli skönt att slippa bensin och ljudet.
Hoppas ni får en bra dag oavsett väder.
Bild från pixabay.
.
Godmorgon! Just nu går det att ana solen som värmer lite. Nu dags för jobb. Önskar er alla en riktigt bra dag idag
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Morgon!
Vädret är inte bra idag heller suck. Hoppas att det ändrar sig och blir bättre. Ordentligt åskväder hade inte skadat!
Mormor fyller år idag med, fyller 64 ❤️

Min älskade Findus <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon 🙂
Här är soligt just nu, men det skulle visst mulna på till eftermiddagen. Jag får passa på att gå ut nu. Frugan fick punka på sin bil igår, finns inget reservhjul i hennes, inte ens ett sådant fånigt litet helgjutet gummihjul, så nu har hon min bil.

God förmiddag!
Hoppas du får sol idag Cristine.
Så söt lille Findus är Frida🙂
Här är det mulet och blåser en del så det känns kallt och ruggigt, blir nog regn så småningom.
Ha det gott med allt ni gör🌺
God middag
Sommaren som kom av sig. Tur man klippte gräset i går. Rensade lite idag blåser de ordentligt och kallt.
Jag önskar mig värme och sol nu.
Ha en skön tisdag
Här är 8 grader och det regnar och blåser.
Min man läste någonstans att det varit den regnigaste maj sedan 1901 i Göteborg. Hoppas sommar och värme kommer snart.
/Maria
Hej mitt på dagen !
Ja..det hörde jag med, att det var länge-längesedan det regnade så mycket. Här är solen framme just nu i alla fall och jag hoppas den stannar !
Ha en bra dag ! 🙂
God morgon!
Idag ska vi börja en ommöblering här hemma och sen ska vi iväg och hjälpa en vän begrava sin katt. Hon ska få en plats bredvid mitt hjärta, som begravdes i höstas.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag säger godmorgon jag också, även om klockan är ett.
Här är det mulet och blåsigt och jag ska skriva tenta. Fullt ös medvetslös hela dagen idag.
Esmeralda och Charlie börjar acceptera nykomlingen, men Esme är missnöjd med att han stjäl hennes favoritplats 😃 Vi tror att han kommer få kallas Loki/Loke.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Godkväll i stugorna.
Jag har fått besked på min magnetröntgen på hjärnan att statusen är oförändrad mot tidigare så det var ju bra.
Jag kan inte vara speciellt orolig för jag hade faktiskt glömt bort att jag skulle få brev.😉
/Maria
# 11
Fint att höra och skönt att Du inte oroar Dej ! 🙂
#11 Jag hoppas att jag får liknande besked på torsdag när jag ska göra en ny kranskärlsröntgen och ultraljud av hjärtat. Jag fick hjärtinfarkt 2007 och då hade jag två allvarliga förträngningar i kranskärlen. Den ena räckte det med att ballongvidga, medan den andra var så trång att inget blod kom igenom, så där ballongvidgade man först och sedan sattes två så kallade stentar där.
Jag gjorde en ny kranskärlsröntgen 2011 och då var det helt oförändrat jämfört med hur det såg ut efter åtgärderna. Nu har jag tyckt att jag känt av pumpen emellanåt under våren, så jag ville göra en ny kontroll, trots att det är något av det hemskaste jag vet att gå igenom när de går in med slangen i ljumsken.
#13 Usch, ingen rolig undersökning precis men vi får hålla tummarna att svaret blir bra🙂
/Maria

Håller också tummar för att allt är bra Peter.
*13 Varför ber du inte att de går in i handleden istället? Det är mycket behagligare och lättare att hålla koll på eventuell blödning efteråt. Jag har gjort detta flera gånger och fått välja själv.
#16 Jag har inget de kan gå in i via handlederna. Artärerna i armarna är använda för dialysaccesser.
*17 Så du går på dialys ? Ja då förstår jag. Men att gå in i ljumsken är väl inte hela världen? Jag tycker de är mest oroligt efteråt när slangen är ute.
#18 Hmm vad ska jag svara på det? Jag kan säga att det var inte hela världen att amputera underbenen för mig bortsett från den långa konvalescensen innan jag äntligen kom upp ur rullstolen, men detta är för mig värre, vi har olika preferenser helt enkelt 😉
Jag skulle tro, utan att egentligen vilja fundera djupare på det, att det allra mest handlar om att de kanske hittar något riktigt dåligt, något som inte kan justeras med ballongvidgning och stentar, utan kräver en bypassoperation. Alla inblandade läkare, inklusive min fru och utöver dem jag själv har sagt att det inte är sannolikt att jag överlever en sådan.
Dessutom tycker jag att ingreppet som sådant är riktigt obehagligt, särskilt när det knakar så det ekar i skallen när de går igenom bindvävslagret som ligger mellan huden och ljumskartären.
#18 Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att säga att något inte är "hela världen" och bara jämföra med sig själv.
Jag kan ge exempel på magnetkameraundersökningen som jag tycker är en baggis och somnar som en stock medan andra får fruktansvärda panikkänslor och måste ha lugnande innan.
Vissa har väldigt svårt för ett ganska enkelt venprov och blir rent svimfärdiga och måste ligga ner så vi reagerar nog alla väldigt olika och ska nog framförallt som vårdpersonal vara medveten om detta.
/Maria
# 20 Du får tro vad du vill. Jag tänker fortsätta använda det uttrycket i dagligt tal . Tyvärr så finns det dock människor som ständigt letar fel, men det är väl inte hela världen? De fyller säkert en uppgift.
Och att du sover som en stock under röntgen är väl inte hela värden?
Och att du kritiserar mina ordval är inte hela världen heller. Och att det blåser storm är inte hela världen heller.
#19 Men nu fick jag veta varför du tycker det är obehagligt och då förstår jag dig fullständigt. Hoppas det gått bra idag.
# 20
Visst är det så !
Urp, sån där undersökning är nog en av mina värsta mardrömmar, huga! Hoppas allt gick bra!
Det gick bra, men det var mycket smärtsamt och det blev en lång dag. Åkte in halv åtta på morgonen och var hemma igen vid 19.
Skönt att det gick bra, krya på dig nu!
Vad skönt för dig Peter att den dagen är förbi nu. Hoppas på en skönt helg.
/Maria
Skönt att detta är gjort, Peter och att Du är nöjd med de svar Du fått om Dina funderingar .
Ta hand om Dej ! 🌺
Tack 🙂