Steg !
eller stegräknare,
använder Du det ?
Sägs att man ska gå 10,000 steg om dagen, då ska det ha mycket påverkan på vår hälsa.
Gör Du det, går 10.000 steg varje dag ? 😎
Stegräknade på mobilen 🙂
Jag går minst 10.000steg per dag, stort sätt varje dag. Som i sånt här regnväder eller tentatider blir det kanske inte riktigt över det men försöker 🙂 Sommartid blir det 15-20 tusen per dag i regel.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 1
Ojdå Frida…duktig Du är ! 🙂
#2 Blir så med hundar och andra djur 😃
Tack 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
På mitt gamla jobb testade vi det och jag gick 8-10 000 steg om dagen då inräknat även privattid.
Numera sitter jag ju bara vid ett skrivbord så det blir nog inte så många steg.
/Maria
Jag går tyvärr inte så många steg om dagen :(
Har stegräknare på mobilen och där kommer jag upp i typ 3-4000 på jobbet.
Hemma blir det inte så många :P
Usch, har blivit riktigt dåligt med stegen sedan vi flyttade ner. Maken åker moped till jobbet och jag åker buss.. förut hade vi båda så vi kunde gå. Vi tar en längre promenad eller joggingtur var tredje dag iallafall men måste skärpa oss, alla fall jag som sitter hela dagarna.
Jag har ingen aning 🙂 Ärligt talat skulle jag inte vilja ha ytterligare ett krav på mig, de jag redan har räcker och blir över, så någon stegräknare kommer jag aldrig att komma i närheten av. Lediga dagar med bra väder går jag ju hit och dit hela dagarna, medan de regniga blir mer stillasittande.
# 7
Bra resonerat, Peter. Man ska inte ställa för höga krav på sej själv !
Vi hade en tävling med stegräknare på jobbet så jag vet att det blir mellan 12 000 och 18 000 steg per dag.
För fyra år sedan gick vi en mil varje vardag. Nu får man vara glad om man orkar gå de fyra-fem metrarna till brevlådan utan att falla ihop. Målet är en mil en dag igen.
Helt otroligt…så många steg Ni går varje dag !
Får nog bättra mej !
Ingen stegräknare här. Jag tar gärna långa promenader i naturen när jag får tillfälle. Men då lämnar jag alla apparater hemma. Jag skulle nog förstöra nöjet med mina promenader om jag räknade steg. Då skulle det bli nån sorts prestation istället för något lustfyllt.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare