Ullared.
Sitter här och skriver och lyssnar på samma gång på vad de säger på tv.n, halva Sverige tycks ha varit där…har du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag va där en gång med mitt ex. för att jag trodde att det skulle bli intressant att se hur det faktiskt är där. En upplevelse helt enkelt. Det enda som va positivt va att jag lärde mig att aldrig sätta min fot där igen.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
En gång den ända gången också. Men då blev jag lurad upp där 😃
Förstod inte varför vi skulle åka så tidigt på morgonen. Jo de var för vi skulle fika på vägen. Pyttsan fika de var snabba rökpauser. Sen iväg
Nä vi väl var där så fick vi stå i en otroligt lååååång kö. Dom tog bara in 5-10 stycken åt gången. Stod där länge kön slingrade
Sen där inne var så mycket folk. de jag hittade haha. En indisk tyg tröja blus. Som färgade av sig på mej. Där blusen hade varit var jag helt svart. Sen när jag skulle tvätta den. Ja de var den sista gången jag hade den. Krympte så jag kunde inte ha den på mera
Nej det har inte blivit av
Nej, har ingen större lust att åka dit heller, är inte särskilt intresserad av att köpa kläder. Allt det andra som de har orkar jag inte ens tänka på att köpa i storpack!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej, inte intresserad av GK's. Efter att grundaren sålt av i Ullared, öppnade han ett mindre varuhus av samma typ i Morgongåva ett par mil härifrån, men jag har aldrig varit dit heller.
Nää. Skulle aldrig falla mig in ens om jag fick betalt för det! 🤐
Jag har varit där och aldrig i livet att jag gör om det. Fy för den lede….
/Maria
Jag skulle ha väääldigt bra betalt för att åka dit ta en titt innan för dörren och åka och fika hos en väninna.😃
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En gång, men mest för bussresans skull och umgänget då vi skulle övernatta (kidsen var också med) Men, nä det var inget för mig
Nej fy vilket spektakel, kan aldrig vara kul!
Visst jag älskar att storhandla och storpack är precis min melodi, men alla shoppinggalningar och stöllar, näe jag betackar mig.
Jag och en arbetskamrat hade varit på ett patientbesök i Varberg och planerade att ta svängen om Ullared när vi var på hemväg.
Först fick vi köa i en halvtimme för parkering. Stannade bakom en man och kvinna som fyllde bilen från en kundvagn som var på råge. De sa att det är ingen idé vi väntar för se skulle in i butiken en omgång till😮 Till slut fick vi en plats.
Sedan fick vi köa för att få en kundvagn. När vi äntligen ställt oss i den enorma kön så tittade jag bortåt vid ett bostadsområde och där stod också folk och köade så jag undrade om det fanns butiker där också? Då visade det sig att det var vår kö, bara lite längre fram. Suck.
Då gav vi upp.
Hungriga var vi och fick köa till något hamburger/grill ställe och maten var väl tilltagen men knappast jättegod och stolar och bord var kladdiga.
Gissa varför jag aldrig sätter min fot där igen😉
/Maria
Jag är där minst en gång i månaden.
#12 Jag gissar att du vet ungefär när det är som minst med folk då?
/Maria
#13 Mitt i veckan är det ganska lugnt på dagen. På helgen är det bäst om man är tidigt ute, eller sent på söndagar.
Man ska akta sig för: lovveckor, semestertider (juli), innan jul, helg efter löning.
Älskar Ullared.. dock e ja bara där en gong om året.. Men hade järna åkt en gong i månaden :D
#14 Vi var där en vardag vid 14 tiden ungefär men det kanske bara var otur och jag minns inte vilken årstid eller om det var löning.
/Maria
#16 Oftast brukar det vara bäst på morgonen. Inte direkt när de öppnar kanske för det är tråkigt att stå i kö, men typ en halvtimme efter. Jag är oftast där tidigt på morgonen en fredag, lördag eller söndag. Ibland har jag åkt en onsdagförmiddag och det funkade ganska bra. Brukar undvika att åka dit på sommaren men om jag gör det så väljer jag en varm och solig dag när de flesta turisterna vill vara på stranden istället. Före jul är det hemskt, speciellt på barnavdelningen. Och man måste förbi barnavdelningen för att komma till caféet…
En gång har jag varit där.
Nu, då jag kollar på TV verkar dom ha riktigt roligt! Så..kanske blir det snart ännu ett besök ???? 🙂
#18 Haha. Jag klarar inte ens av att se det på TV. Känns ungefär som Böda Camping, också ett mardrömsställe😉
Tur att vi alla är så olika.
/Maria
# 19 Ja, tänk om alla vore lika !!!!!
Visst är det lite töntigt, men dom har i allafall roligt! 😃
Nej, usch. Varit där 2 ggr som barn. Minns bara kö. Varit i Morgongåva 1-2 ggr då sonen var liten. Skulle aldrig vilja åka dit. Kollar programmet och de priser jag sett i bakgrunden är inget billigare än ÖoB, Rusta o DollarStore jag har en km bort. (O Ikea).
Har varit en sväng till Ullared en två gånger men inte behövt köa för att komma in. Har inget direkt att säga om GeKås, vet inte hur sortimentet ser ut nu men när jag varit där så har det varit lite av intresse för mig och maken.
Jag bryr mej inte så mycket om handlandet, men jag gillar att titta på folk! 😃
Nix inga pengar till det, ganska lång resa, för mycket folk ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.