Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 504 ggr
Cristine
0

Underbart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gott.

Jag hade nästan glömt bort hur himmelskt god detta flotyrkokta bröd är frå en by i Valencia.

Melonen ska vara omlindad med spansk lufttorkad skinka (serrano) men jag glömde skriva upp den på listan.

Man försteker innehållet, i detta fall vanlig sallad, saltar och pepprar, gjorde ett vändstekt ägg och fyllde på brödet med lite ost. I Bagetten gör man ett djupt och brett hål med något skaft.Steker den en kort stund i en klick smör, sedan har man på olivolja tills den simmar..till halva bullen.  Vänd på den så den blir stek på alla sidor

Eftersom det bara stekts bröd i oljan så silas den och sparas på burk till något annat)

I olivoljan har man salt, chili eller peppar efter smak samt en tesked paprika i pulver

När brödet  är klart fylls det med  blandningen, en som äär väldig populär är köttfärs med svamp och lök, men man kan fylla den med vad som finns till hands.

Nu har ja ätit halva

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Vilket är underbart gott? 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Blir brödet nästan som friterat i olivoljan?

/Maria

Fridaaaa
0

Nu syns det bild, samt mer text 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Det blir inte flottigt eftersom man har värmen på högsta, men väldigt frasig. Nu ska den inte kokas så länge som jag gjort utan den ska vara brun.Kattens fel eftersom den satt bakom mej och jag körde  på svansen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.