Sova sova sova
Nu har jag fått piller för att få sova ut, men det konstiga med det hela är att jag utan piller knappt hinner lägga huvudet på kudden så sover jag…MEN efter 2-3 timmar vaknar jag och är klarvaken, sedan när jag försöker somna om går det inte. Nu när jag tar pillret så får jag sova 7-8 timmar men är så trött när jag kliver upp så jag måste lägga mej igen och sover bort hela dagen. Jag vet att många är som jag….trötta jämt, hur klarar ni av det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är det atarax du har som du blir trött av? Jag hade de förut pga samma problem som du men just det att man blev trött hela nästa dag gjorde att jag hellre var utan insomningstabletterna och hade sömnbrist hela tiden. Var ju liksom lika trött oavsett.
Nu har jag andra tabletter (stilnoct) som jag tar ibland, (bara lägsta dosen 2 gånger i veckan) och är inte alls trött på dagarna, tvärtom. 🙂
Jag tar mogadon och har tagit dem förut men aldrig haft dessa problem.
Förr tog jag dem kl 23.30 varje natt, blev trött på en halvtimme och sov till kl 7 på morgonen. Så har jag gjort under 8 dagar och då fått in rytmen.
nu tar jag dem samma tid försöker lägga mej efter en halvtimme men är tvungen kliva upp igen. Just nu sitter jag här klarvaken.
Är nog en vanesak att sova lite eller klara vardagen ständigt trött. Jag har alltid varit trött. Mamma fick väcka mig som bäbis för att jag ens skulle äta. Senare bar hon mig sovande till dagmamman. Tjatade att jag skulle vakna för skola. Osv. Jag kan dock sova hur mycket som helst, utan att bli pigg. Har inte ens ett minne från en morgon då man sträcket på sig i sängen och glatt "hoppar" upp för en ny härlig dag. Nej, jag drar täcket över huvudet och vill sova mer. Gick i många år på knäna, innan jag brakade i väggen. Fyra år tror jag att jag klarade mig stående, sedan föll jag med ett brak och tappade förmågan att lyssna, prata, läsa, duscha, laga mat osv. Låg nästan apatisk i sängen i 3 månader och bara grät. Nu tre år senare räknas jag som en stroke-patient i hjärnskador (ärr) och är fruktansvärt trött alltid. Innan kunde jag känna mig trött, fast ändå ha energi till socialt liv. Nu sa barnmorskan sist ang mitt fallande järn att jag måste vara fruktansvärt trött. Jag kunde bara skratta då jag känner ingen skillnad alls. Min energinivå är ju redan extremt låg. Om jag hämtar posten, måste jag vila 20-30 min. Om jag lagar mat och äter måste jag vila 1-2 timmar. Om jag hänger en maskin tvätt måste jag vila 30-60 min osv.
Så jobbigt.😕
#2 Det låter som om din kropp kanske börjar vänja sig vid dosen. Jag vet tyvärr inte vad jag ska råda dig till förutom i Fokus och varm mjölk med lite honung (jag har läst någonstans att detta är lugnande även för vuxna).
Hoppas du hittar din sömn igen ❤️😴
Jag har en järnbrist som är svår att åtgärda hur mycket spenat jaag än äter. Jag har fått 10 påsar järn samlad i en intravenöst och det har hjälpt ett par veckor, sedan är jag tillbka igen . Men nu tänker jag åtgärda det själv med ett medel från Mexico
Egentligen från Indien från början , men nu planterar de träden i Paraguay , Mexico och afrika efter som det hr blivit en otrolig efterffrågan på dem.
Har böörjat idag med dem.
Moringa: Moringa Miracle Den Moringa är känd som Livets träd eller Miracle Tree. Den Moringa är infödd till Sub-Himalayas trakter i Indien.
Det är en viktig gröda i Indien, Etiopien och Sudan, tropiska Asien, Latinamerika, Afrika, Västindien och Stillahavsöarna.
Moringa innehåller över 90 näringskomponenter:
- 46 Antioxidanter
- 36-Anti-Inflammatorisk
- 25 gånger mer järn än spenat'
- 19 essentiella aminosyror
- 17 gånger mer kalcium än mjölk. Kalcium bygger starka ben och tänder och förebygger benskörhet.
- 15 gånger mer kalium än bananer. Kalium är viktigt för en fungerande hjärna och nerver.
- 10 gånger mer vitamin A än morötter.
Vitamin A fungerar som en sköld mot ögonsjukdomar, hudsjukdomar, hjärt-sjukdomar, diarré och många andra sjukdomar.
- 9 gånger mer protein än yoghurt. Proteiner är de grundläggande pelarna i alla våra kroppsceller. - 1/2 och mer C-vitamin än apelsiner. C-vitamin mot en mängd sjukdomar, inklusive förkylningar och influensa. Moringa oleifera framstår som värdefullt för att förhindra undernäring och multipel patologier resurs.
LaMoringa7.com hjälper tusentals människor att leva hälsosammare, glad och med mer energi! Innehållet av protein, vitaminer och mineraler är enastående! Moringa blad och skida som det tas regelbundet förser kroppen med alla nödvändiga vitaminer och mineraler.
Varför kallas det Moringa Miracle Tree och Tree of Life? De Moringa blad och baljor när det tas regelbundet, är kroppen matas med vitaminer och mineraler. Den blad, baljor, frön, bark och frukter har medicinska värde.
Sammantaget denna växt i alla dess former fungerar som mat, som en förebyggande inslag i vissa sjukdomar, såsom återställande. Zeatin är ett enzym som påskyndar tillväxt och utveckling, inte bara av mänskliga organ och djur, men också av olika grönsaker.
Forskningen alltmer visar att äta livsmedel rika på antioxidanter skörda hälsofördelar.
Moringa tillskott kan öka nivåerna av antioxidanter, Moringa innehåller 46 antioxidant som hjälper till att neutralisera fria radikaler celler från oxidativ stress.
https://blakavian.wordpress.com/2013/08/09/44/
Dessutom:
http://www.uu.se/nyheter/nyhet-visning/?id=3084&area=5,10,16&typ=artikel&na=&lang=sv
#5 Vilken intressant växt! Vad heter den?
När jag var i Afrika, träffade jag på en växt (egentligen ett träd) som jag tyvärr glömt namnet på som var ett undermedel för hälsan. Ett grönt pulver. Jag googlade det på nätet och det stämde enligt de hälsokostsajter jag hittade pulvret i. Synd att jag inte köpte med mig när jag var där och tråkigt att jag tyvärr inte kommer i håg namnet då växten.
Boswellia Serrata
#6 Jaa, moringa var det! Tack🙂
Edit: Vad tokigt det blir när svaren kommer i oordning när vi svarar nästan samtidigt
#9 den i ruta 8 är också ett superträd som gör att jag inte har ett dugg ont i mina leder fast jag har artros och sitter för närvarande i rullstol.
#10 Jag förstår. Så mycket bra naturmedel det finns.🙂
Nu ska det bli intressant att se vad jag kan säga om Moringa om några veckor men har den 25 gånger mer järn än spenat så bör mitt myrkryp minska. Har det också i pulver. Jag hoppas jag inte blir besviken, men hitills har alla produkter jag köpt hjälpt mej otroligt mycket. Tack vare att jag talar Spanska så kan jag chatta med många och fråga ut dem, särskilt Indianerna som levt sina liv med dessa träd och plantor.
#3 Stackare, det låter ju fruktansvärt med din situation. sen är man ju överhuvud taget extra trött vid graviditet (själv kunde jag då sova 8-9 timmar, vilket jag aldrig kunnat förut, varken före eller efter graviditeten)
Får du hjälp för din situation? Stackare, vet inte bad jag ska säga men skickar en 🤗 genom cyberspace
Och så en till Cristine också 🤗
Omtänksamhet kan man väl inte få nog av även om man inte känner varandra 😊
Jag tycker också att Snövits situation är hemsk och att hon skulle behöva mer hjälp låter det som. Sjukvården verkar så nonchalant idag tycker jag.
#14 Ja, jag håller med. Jag tror vi är för många som är sjuka gentemot de resurser som finns, så det blir att sjukvården ger till de som kräver mest. Inte nödvändigtvis till de som behöver mest hjälp, tyvärr.
Först när jag läste rubriken så tänkte jag på galenskaparnas sketch sova, sova säng säng säng.
När det gäller trötthet för mig går det i perioder. Och för min del är det sannolikt hormonerna då jag är i klimakteriet. Men jag har inte kommit på nåt jag kan göra utan det är bara att ta sig igenom dagarna. Och det spelar ingen roll hur mycket jag sover. Men jag har då tur eftersom det bara är periodvis.
.
316 Samma här..jag brukar kliva upp lika trött som när jag lade mej.
Nu gör jag ett försök med medlet jag fick hem idag.
Jag har tagit 3 kapslar och det är kanske därför jag just nu är pigg som en mört, har inte mått så bra sedan i somras.'Men det kan också bero på att jag sovit hela dagen nästan..så jag ska inte lägga äran på kapslarna.
Så här ser burken ut ivf.
Medlet till vänster är mot artrosen och ödem.Har dem på lager för alltid är det någon som vill ha och på ifall jag får vatten i benen. Ta i trä, ta i trä!
Cristine ditt inlägg 17 har du skrivit i fel tråd.
.
Det hoppar över från en tråd till en annan av sig själv Annia, jättebesvärligt.😕
#13 #14
Jag kan inte sova pga graviditeten tyvärr. Har mått hemskt illa till nu ungefär (v.36)och har hemsk foglossning + ledvärk.
Sjukvården ger jag inte mycket för. Har nog varit hos VC 16-17 ggr utspritt på 3 år och haft 13 olika läkare. Och de ser ju inte ens på en, bara skriver piller jag säger att jag inte vill eller kan ta…
Har faktiskt fått mest vettig hjälp av rehab. En sjukgymnast och en arbetsterapeut har gett mig mer hjälpmedel och tips de senaste 4 månaderna än läkarna de senaste 20 åren. Nu kan jag tyvärr inte gå dit, fast det ligger 2 min promenad bort då jag knappt kan gå. Har tagit paus tills bäbisen tittat ut, så får vi se om det blir lite fart på sjukvården för min del. Hoppas det, för läkarna bara kollar på en och säger "Du har varit utmattad för länge", men gör inget för att hjälpa mig ur detta.
#20 Så jobbigt för dig. 😕. Hoppas VC-läkarna lyssnar bättre på dig efter förlossningen. Det kan gå att få en vettig kontakt genom BM om man har tur att ha en bra sådan som kan se ens behov och vilken läkare man passar bäst ihop med.
Så skönt att höra att du har bra kontakt med sjukgymnast och arbetsterapeuten i alla fall.
Hoppas det ordnar sig för dig till slut ❤️
Håller tummarna!