Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 968 ggr
Cristine
1

Inredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om de skulle komma till dig från ett inredningsmagasin och be dej visa din finaste eller mest älskade   Hörnan i ditt hus/lägenhet..vilken skulle du visa upp?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
1

Så svårt, jag tycker att vår lägenhet är mysig hela den! Om jag måste välja så blir det nog köket där vi har en gammal kökssoffa med en massa fina kuddar i, ett köksbord som fått sig en omgång med både järnvitriol och slip, och en specialbyggd hylla vid fönstret. Älskar att sitta där och dricka te eller vin 🙂

/Christina

Intehärutandär
1

Trädgården, haha. För lägenheten är så sliten o ful att jag inte fått någon myskänsla. Har målat här o där o slitit ut gammal inredning, så ett par ställen där jag förändrat är jag nöjd. Men det handlar om ett par lister, en trappa. . .så ute. Verandan, farstun då det finns blommor o sol.

stina63
3

De blir mitt kök. För de är jag så nöjd med blivit så fint mysigt

Maria
1

#3 Jättefint🙂

/Maria

citytjejen
1

#3 Så fint och mysigt! Dynorna ser härliga ut🙂

/Christina

stina63
1

Tack.. de är plädfilt som ligger på soffan.  Tyckte den passade så bra till soffan. 🙂

Anders 50
1

Det är köket, och köksbordet! Det är husets hjärta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
1

#7 Jag gillar ditt stora kök som får palts med både kökssoffa och varg😉

/Maria

fotokrafs
1

Här är så stökigt och vi har fortfarande inte kommit till rätta riktigt med vart vi ska ha våra grejer med mera (till exempel skaffade vi en lampa över matbordet för bara kanske två veckor sedan) så vi skulle nog inte vilja visa upp något för inredningstidning. Men det blir nog bra till sist, vi är långsamma och kanske inte tillräckligt inredningsintresserade för att bry oss. Gillar många hörn, men nu kanske extra hörnet där fåtöljen är. Fick den förra veckan!

Intehärutandär
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här är min "sommar-veranda & farstu". Saknar att kunna sitta ute och fika, äta middag och låta Spike springa in och ut som han vill.

Cristine
1

#3 Din vrå har jag  redan hyllat Tina.
#7 Stort härligt kök Anders med plats för alla djur och vänner (med djur)

Så mysigt du har det ute Snövit,  väldigt fint!

Anders 50
1

#8 Soffa är ett måste i ett kök! 🙂 Och den är gammal, bara spjälorna är nya. Den är tillverkad i början av 1800-talet på ett torp borta i skogen.  Den har följt huset,  och tänk så många pigor som haft sin sovplats i den. Nära till spisen så de kunde elda varmt på morgonen tills husfolket kom upp och skulle ha frukost.

#10 Mysig hörna!  Men där kan du väl sitta och fika?

Intehärutandär
1

#12 Inte nu, kallt ju. :-)

Anders 50
1

#13  Ta på dubbla mysbyxor! 😃

stina63
0

*11 🙂

Underbara bilder ni har lagt in, Härligt läsa de ni gillar mest i eran bo lägenhet., Ser de framför sig hur de ser ut.

stina63
0

Jag är stolt för jag har hittat turkosa dynor till mina stolar i köket. Hittade kuddfodral

[GunillaF]
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

#0 Svårt att välja för det beror på vad jag är på för humör och vad som ska göras. Lägger upp några bilder från olika rum. Kök, barnbarnens lekrum, TV/braskaminrum, matrum, ett av sovrummen. Beklagar bildkvalit'en.

[GunillaF]
0

#3 stina63. Det ser ut som om du och jag har likadana köksstolar :-) Mina kommer från IKEA och de heter Forsmo. Tyckte det var kul med det namnet för min barndomsby heter också det :-)

stina63
0

Underbara bilder Gunilla. Så fint du har de.
Hehe ja de ser ut som de är samma sort. jag köpte mina på IKEA en gång i tiden. Längesedan. 15-20 år omkring så- Kommer inte ihåg vad de heter. Men bordet köpte jag tillsammans med stolarna😃

stina63
0

Samma dynor också hehe jag har vita 😃

[GunillaF]
0

#19 Jag har bara de två stolarna. Bordet som du ser på köksbilden brukar inte stå där annars, men det får tjänstgöra nu då jag håller på att måla det rätta.

stina63
0

Kökssoffa har du också.. Jag har fyra stycken, Men ena har jag ute i hallen.

[GunillaF]
0

Kökssoffan har min morfar gjort. Han gjorde den någon gång under 50-talet 😊

Cristine
0

Fint!

Trivsamt kök  och allmänt trevlig. En stor eloge till dej för barnen rum..inte många mor/farmödrar som tänker på sådant.

[GunillaF]
0

#24 Det är lite ego av mig faktiskt att de har ett lekrum. Slipper ju ha leksaker runt hela huset då. Jag använder det rummet som syrum också.