Höghalsat.
Jag kan inte använda tröjor med hög hals eller krage, tycker det känns otäckt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag älskar sådana tröjor, allra helst med en luva också ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag klarar inte heller av det, jag måste nästan ha urringat för att känna mig bekväm.
För mej kliar och river det och jag tycker jag stryps.
Jag gillar inte heller höghalsat men jag har gärna på mig halsduk/sjal även inne.
Minns någon hemska silkespolo😃
/Maria
Jo nog minns man dem, fy fasen!
#0 Nä inte jag heller, inget får ligga emot halsen. Jag kan inte ens knäppa sista knappen på skjortan utan stort obehag, för att inte tala om att bära slips 😮
Just nu är jag lite irriterad över att den polotröja jag har på mig har något slapp hals.
Vanligtvis gillar jag inte när kläder "klämmer åt", men kylan berättigar kanske, för mig, polokrage?
Ska testa om 60 grader kan fixa problemet.
#8 För lågt, ta till ordentligt, 90 grader.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Då får jag en fingertopp. 😃

Har som Maria gärna halsduk/sjal. Polotröja har jag på mig idag, tycker det är skönt, frusen som jag är.
Länge sedan jag hade polotröja, men jag gillar höghalsat. Slapp polokrage går dock bort!
Till vintern har jag ett par stickade polo, men för övrigt kör jag utan. Sjal brukar jag ha på vår/höst. Men nu, som gravid vill jag inte ha nått åtsittande. Får panik av jackan som börjar bli för trång nu och jag måste ha uppknäppt.
Jag tycker att det är svårt att ha kläder mot halsen även när det är mycket kallt. Jag kan använda halsduk eller hög krage på jackan, men det måste finnas luft mellan plagget och halsen, ingenting direkt emot, då känner jag mig instängd och obekväm.
Jag har inget problem med höghalsat, typ polo eller liknande. Bästa plagget när jag sitter ute i kall blåst är en typ av polohalsduk, en grovstickad sak som går ner en bit på bröst och rygg och den kan man dra upp så den täcker både mun och öron.
Sen finns det ju andra tortyrliknande saker man kan tvingas ha om halsen, men nu var det ju tröjor men hög krage det gällde.
#15 Fuskpolo kallar vi dem för. Perfekt för barn. Köpte en i höst åt Spikes overaller som är lite för urringade. :-)
#16 Just det! Så heter de. Min är hemstickad och måttbeställd.
Jaså Spike gillar också när det sitter åt lite runt halsen? 😃
Jag är alltid för urringat! 😇
Men nu till allvaret. Ska se om jag kan hitta fuskkrage.
#17 Näh, han vill helst gå näck hela tiden. Man kommer bara inte så långt med honom utan på vintern.:-)
Jag tycker mycket om polotröjor, i alla fall de som är lite tunnare och tajta. Tjocka tröjor (med eller utan polokrage) blir i regel för varmt för en varmblodig varelse som jag🙂
/Christina