Lite tidigt...
När jag är på yogan ser jag från den lokalen rätt in hos ett flertal personer (inte tydligt). Igår såg jag bland annat en blinkande jultomte i vardagsrummet i en lägenhet.
Är det inte lite tidigt för blinkande JULtomtar? Verkar lite tröttsamt att se i längden ända fram till tjugondag knut.
Jag har sett flera adventsstakar och stjärnor i fönstren. De lyser upp och är inte lika uppseendeväckande som tomtar tänker jag. Hur tänker du?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är en sådan som stönar inombords när julgrejer i butiker och även hos folk dyker upp. Jag har några vänner som bara ÄLSKAR allt som har med julen att göra. Så de börjar att pynta tidigt.
Det enda jag tar upp innan julgranen kommer upp dagarna innan jul är ljusstakar och julstjärnor som jag sätter upp första advent. Inget annat får vara uppe hemma. Det känns annars som man kan bli uttjatad på allt som har med jul att göra annars.
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Blinkande saker kommer inte in i detta hem 😃då jag tycker det är fult rentav och även jobbigt! Vi har bara tre julsaker som ska fram, änglaspel, en lykta och en stjärna som ska hänga i köksfönstret (stjärnan är inte ens inköpt än men ändå haha). Dessa saker tar vi nog fram kring Lucia skulle jag tippa. Men visst blir man less på dessa julting så snart julen är förbi.
/Christina
Inte före advent tycker jag. Min granne väggivägg har bytt gardiner, tagit in tomtar och satt upp färgad belysning ute. Jag försöker blunda, hon saknar stil året kring. :-)
Jo det är för tidigt både i hemmen och i handeln för man hinner ju tröttna på innan Julen verkligen är här.Har sett stjärnor redan samt blinkade irriterande ljus i allsköns färger på balkonger 😃
Jag avskyr tomtar oavsett 😃 På kort är okej, men inte mer. Här sätter vi upp vanliga ljusslingor när det är tillräckligt mörkt, i november någon gång. Sen sätter vi upp stjärnor första advent i samband med att vi byter gardiner i vardagsrummet (som är grå med äpplen på).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se