Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1801 ggr
Cristine
0

Färger i sovrummet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många vill ha lite mystik där och  inreder i Arabisk stil med övervägande bordoux och guld färger.

Vilka färger har du i ditt sovrum?

Så här flott förstår jag att ingen har ..det är bara för att visa färgkombinationerna

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Blåa väggar & mörk fondvägg (mörkblågrå typ) 🙂
Vit säng

Så mest blått, vitt, svart

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CelsiusT
0

Vi har en äcklig plommon-röd/lila färg i vårt sovrum. Med vitt tak, vita dörr/fönster-karmar. En vit garderob och vit spjälsäng. Vår säng är brunt trä.

Vi funderar på att måla om nån gång när vi orkar, men vet inte heller vilken färg vi vill ha så det lär väl dröja innan det blir gjort… Om det blir gjort alls.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wony
0

Både hemma och där jag övernattar i stan är det ljusa tapeter. Hemma är inredningen mest vit, träfärgad eller gul, i stan är det träfärg, turkost/blått, grått lite svart och en del vitt.

Cristine
0

#2 Man ska trivas med färgerna i sitt sovrum om man vill ha bra sömn.🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
0

Vi har bruna väggar i sovrummet, en ljus heltäckningsmatta och möbler i brunsvart och ek. Målade om där och la in matta och köpte nya möbler för drygt ett år sen, väggarna var snorgröna innan 😭

Nu trivs vi jättebra där båda två! Mörkt och fräscht istället för ljust och fräscht, brukar vi säga om sovrummet 🙂

/Christina

stina63
0

Jag har brunt och lila i mitt

Anders 50
0

Ljus tapet mönstrad med små blå stjärnor

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

CelsiusT
0

#4 Ja vi börjar väl vänja oss, men det finns nog en anledning till att jag sover bättre i gästrummet. Lugn gul färg och milda gröna gardiner, färger som jag uppskattar mkt bättre.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Maria
0

Vi har målade väggar i en kaffelatte variant. Beige med andra ord😃

Sedan så är sängöverkastet från Indiska i grov bomull i orange toner. Vi har inga gardiner utan enbart rullgardiner som bara används sommartid.

Ett gammalt linneskåp i furu och en gammal byrå finns plus en skinnfåtölj som för det mesta är belamrad med kläder😉

/Maria

Dalek
0

Vi har lavendellila tapeter men det är bara för att vi inte har haft tid att tapetsera/måla om efter de förra ägarna

Sängen är robust i mörkt trä med ett vitt överkast, ska även bli en sänghimmel runt sägen när jag får tid så det blir lite mysigt kryp in

[peter54]
0

Vi har blekgröna tapeter, vitt tak, trägolv och naturvitt draperi för den infällda väggarderoben som jag byggt i det som var kattvind. Den enda möbeln utöver våra sängar är en stor ekfärgad byrå för kläder och sängkläder. Inga mörka väggar i vårt hus 🙂

Tarotstollan
0

Ljusblå tapeter med svagt mönster i gråblått.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
0

Jag vill inte ha röda toner i sovrummet, det passar inte med sömn. Rött passar i snabbmatsrestauranger där man ska skynda. I sovrum vill jag ha blå, som är lugnande o avslappnande. Och det har jag delvis. Är blå med silver stjärnor på tre väggar, sedan har ett pucko valt ljusgul fond med silvriga "streckkoder". Jag har besiktat för omtapetsering, ska bara. . . Möblerna är hundra år o mer i mörkt trä.

[JeanetteK]
0

Från början sov vi i ett stort rum med mycket fönster och vita väggar när vi flyttade in i vårt nya hus. Men sen bytte vi och sover nu i ett litet krypin med ett litet fönster och gröna väggar. Jag sover mycket bättre i vårt lilla rum.

flisan708
0

Jag har mellanblå tapeter i sovrummet. Möblerna är vita. Haft såhär länge men jag trivs.

Afturelding
0

Mörklila väggar, möbler i svart, vitt och trä, trasmatta i lilablå toner, vita spetsgardiner, och så tre symaskiner i olika beiga toner ;) småförvaring i vitt och gult. Vårat sovrum/syrum är proppfullt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

signemo
0

Och jag behöver  hjälp😃.

Vårt sov rum ligger på andra våningen i ett  1 1/2 planshus.  ett gavelrum  Alltså är det ett fönster mot gaveln på huset. ett snedtak, en klädkammare/garderob under andra snedtaket, och naturligtvis en dörr ut mot tv rummet 

Det är 33 år sedan vi byggde huset nu mycket hög tid att tapetsera om.   SÅ jag suger åt mig av vad Ni skrivet ovan och tar gärna emot fler tips

Var rädda om varandra