Kaffet!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kul test. Jag är tydligen normal.😃 Trodde jag skulle få fram att jag dricker alldeles för mycket kaffe.
På fråga 4, anledningen till att man dricker kaffe, saknar jag ett svarsalternativ. Jag hade valt "för att det är gott" om det alternativet hade funnits.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Ja en del frågor var konstiga.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Visst var en del konstig och saknade samma svarsalternativ som Mirinda. Jag dricker kaffe för att det är gott. Svart kaffe alltid, annars smakar det inte kaffe - och då kan jag dricka något annat.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tyckte också att det saknades "För att det är gott" bland alternativen. Och på samma sätt tyckte jag det var konstiga alternativ när det bara handlade om att bli pigg eller piggna till. Jag blir inte pigg av kaffe, koffein påverkar inte mig på det sättet. Om det beror på mycket kaffedrickande eller något annat vågar jag inte svara på, och det tycker jag inte spelar så stor roll. Men mysko svarsalternativ tyckte jag det var iaf.
Enligt testet är jag kaffeberoende, men det var ingen nyhet för mig.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
"Inte det minsta kaffeberoende" fick jag som resultat. Jag tycker jag är periodare när det gäller kaffe. Ibland är jag inte kaffesugen alls på länge, ibland kan jag dricka flera koppar om dagen.
Å andra sidan kan man nog räkna mig som storkonsument av lightcola.

40 poäng. Inte så mycket. Jag dricker 3 koppar varje morgon och sen inget mera.
>>>Malum domesticum<<<
"INTE DET MINSTA KAFFEBEROENDE!: Wow, vet du ens vad kaffe är? Om du överhuvudtaget dricker kaffe gör du det förmodligen bara för att du gillar smaken eller för att vara social med en latte i handen. Men att du får i dig koffein, det händer inte varje dag. Om du fortsätter så här kan du bara njuta av kaffe utan att riskera att fastna i koffeinträsket."
Drack kaffe innan för att jag tyckte det var gott men dricker inte det nu då jag inte tål koffeinet så :( Vilket är lite tråkigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag började inte dricka kaffe förrän en bit upp i vuxenåren. Då för tiden var det något av ett socialt handikapp om man inte drack kaffe. Man betraktades som lite udda om man tackade nej. Jag hoppas att det inte är så nu för tiden. Är det någon som känner igen sig i hur det var och/eller någon som vet vad som gäller idag?
Jag är ju en temänniska och detta testet visar bara att jag "inte vet vad kaffe är"!
Fast det händer några gånger om året att jag dricker kaffe men det är för att det inte finns te eller annat som jag hellre vill ha!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Som fler i tråden sagt, lite märkliga frågor, men resultatet stämmer bra överens med sanningen, dvs jag är inte det minsta kaffeberoende🙂
Jag började dricka kaffe i våras först, har inte tyckt om det innan. Föredrar espresso och dricker ca 2 dubbla sådana per vecka för att det är gott!
/Christina
Svårt beroende och nergången i kaffeträsket.
Kaffe är gott och nyttigt! Tror världen skulle se mycket bättre ut om alla drack kaffe! Ofta! 😉😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 mja, kaffe är gott men inte nyttigt.. det stressar binjurarna nåt fantastiskt och även levern som gör att insulinet skuttar ut för att normalisera blodsockernivån.. koffeinfritt kaffe är väl inte bästa drycken heller - men jag dricker koffeinfritt kaffe och Rooiboste och örtteer som är de enda tegrupperna som inte har tein/stimulantia som göra samma sak i kroppen som koffein..
Koffein är ett medel som vissa växter har för att skydda sig mot insektsangrepp - och som i stora doser är dödande..
häpp! 🤔
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Något ska man väl dö av och i mitt fall lär det knappast bli kaffet.😉
50 poäng !! ?
inte det minsta ??
va skumt, iofs tycker jag det mer är ..trevligt med kaffe, än ett måste..
o har en del olika pannor, manicker o Pedros ..
penke