Nu är det väl...
Tillräckligt med regn i landet?
Översvämningar i Värmland och i södra Sverige.
Solen som nyss sken här har bytts ut mot slagregn. Det vräker ner.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det var inte länge som solen var framme här. Regnet har öst ner sedan 12-tiden. Men jag lyckades klippa gräset i går eftermiddag utom på en del ställen där det stod vatten.
Här är vi ju ändå inte så drabbade av regnet som i södra Halland, här har "bara" kommit ca 200 mm sedan 3 aug.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Bara väntar på att hela Karlstad svämmar över snart… :O Men vi har haft tur, bara delar av stan som blivit rätt nerblötta med större pölar.. Kristinehamn har haft det värre.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Hur kan det komma sig att sommarvädret ofta är så extremt nu för tiden? Denna sommar har det ju antingen varit värmebölja så man håller på att smälta i hettan eller också regn, rusk och t o m översvämning. För ett par år sen var det jättevått och kallt ända till mitten av juli i nästan hela landet.
Var tog de där lagom varma somrarna vägen? Eller var de inte lagom; är det jag som minns fel?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#3 Förra sommaren var en lagomsommar här. Mellan 20 --24 grader på dagarna och lite regn på natten då och då. Den mest perfekta sommar jag minns.
Jag är väldigt nöjd med den här sommaren som var. Mitt humör är väldigt väderberoende och jag brukar må klart sämre på vintern. Tyvärr gick den fina sommaren över i höst väldigt snabbt och bryskt. Det har varit regn varje dag i minst ett par veckor 😕
Vi har fått ganska mycket vatten här också, annars hade det nog inte gått att hitta så mycket kantareller, det finns ju fördelar med allt 😉
Dock är det långtifrån sådana mängder att det funnits någon risk för översvämningar här. När det gäller temperaturen har den legat på runt 16-17 grader dagtid sedan värmeböljan gick över och det är för mig helt perfekt. Nu pratas det ju om lite sommartemperaturer igen framåt veckan, så jag fortsätter med shorts och t-tröja åtminstone månaden ut 🙂
#5 tycker precis som du att det blev höstlikt alldeles för snabbt. Jag mår bäst när temperaturen stiger och sjunker i långsam takt.
#6 Ja, lite brittsommar är vad som behövs. Så de väderutsikterna låter lovande. Jag hoppas att jag kan övertala familjen att följa med ut i skogen för att leta svamp. De är lite tröga när det gäller sånt. Vad sonen beträffar är det kanske inte så underligt. När man är 13 står inte skogsutflykter särskilt högt upp på listan med lockande fritidssysselsättningar.😃
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#7 Jag hoppas också på varmare väder ute. Vi behöver lite brittsommar annars blir den kallare årstiden för lång.