Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 425 ggr
stina63
0

Lite roligt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite roligt kanske. Inte lätt de här med att bada djur alltid

Anders 50
0

Sådant här kan man ju aldrig se nog av, det är ju nåt visst med katter och deras hyss.  😃

Men, men. . . En vän på facebook lade ut en liknande film om katter och hon fick våldsamt skäll av en kvinna för att  man/vi roade sig/oss på katternas bekostnad.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Anders jag har katt tycker de är roligt själv. Ser likheten när jag ska bada Hugo.. Speciellt den vita katten som håller fast i dörrkarmen,. 😃 Bara de att katterna är så nyfikna lär sig inte alls.

stina63
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan ingen finska men jag förstår att han svär som borstbindlar hehe

http://www.expressen.se/omtalat/vill-du-lara-dig-svara-pa-finska-lyssna-pa-arga-pappans-utbrott-mot-renarna/

Mirinda
0

Jag hade katt en gång i tiden och vet hur det kan bli när man bara måste bada den. 

En gång gick jag en kurs där vi skulle hålla små föredrag för varandra. Vi blev tilldelade var sin uppgift. Det gick ut på att beskriva något som ska utföras. Jag fick "Hur man byter packning i en kran". Men trots skiss och kort instruktion kändes det inte som om jag kunde levandegöra packningsbyte, för i praktiken hade jag ingen som helst erfarenhet av det. Det kändes rätt trist också. 

Nu föll det sig så att katten varit på äventyr som satt svårt geggiga spår i pälsen dagen innan. Därför blev jag tvungen att idka storrengöring på henne i badkaret (Katten kallade det tortyr). Det blev en livad tillställning. Så när jag skulle hålla mitt lilla föredrag bytte jag ämne till "Hur man badar en katt". 

Jag var orutinerad som kattbadare och katten var både snabb och jätteilsken, så det blev en riktig cirkus. Mina kurskamrater skrattade väldigt mycket fast jag inte hade några illustrationer, förutom ett par rivmärken som jag fått när katten tog poäng i den blöta brottningsmatchen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

stina63
0

Hehe Mirinda jag kan se de framför mig. Jag fick ett tips från zabelle att ha sele på katten och koppel. Blir lite lättare. Men jag förstår dej. Gäller ha skyddsutrustning på sig. Mina är långhåriga och är vana att bada Men hugo gillar det inte alls. Men är tvungen för dom får tovor när pälsen är smutsig.

Maria
0

Moritz älskar att bada men han som verkligen behövde det Lorenz (som avlivades förra året) han fullkomligt strimlade mig när vi försökte så jag gav upp.

Nye katten Lakritz har jag inte ens kommit på tanken att bada. Han är rädd nog som det är.

/Maria

stina63
0

Jag är tvungen till de. Antingen kämpa eller raka av hans päls