Funäsdalen
Undrar om någon här inne bor i eller nära Funäsdalen? Eller har du nyss varit där?
Och snälla, svara bara om du kan svara ja på någon av frågorna.
Alltså… Jag bor i Östersund. Relativt nära, beroende på hur man ser det. Har också spenderat mycket tid av min uppväxt där då släkten från min pappas sida är därifrån :)
#1 Vad kul :)
Är där fint? Har ni mycket mygg i Östersund nu?
Ja, det är det. Alltså näe, det kan jag inte påstå. Ett och annat bett har man ju fått, men jag tycker att det verkar vara mindre mygg än vanligt i år. Och varmt, så in i bomben D:
Funderingar på att åka upp, eller varför dessa funderingar på Funäsdalen? :)
3 Vi ska dit på söndag och stannar några dagar för att fiska :)
Härligt ställe att fiska på!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
7 Vad spännande!
Några tips på fiske?
Öring och röding mest men också sik och harr. Kan du flugfiske?
Ja jag flugfiskar. Kommer försöka mig på röding och harr. Tänkte mer om du hade något bra fiskeställe :)
Det är omöjligt att säga för det man bör göra är att gå omkring och prova här och där men kanske tännnäsån. Det finns 30 mil rinnande vatten däruppei. Åar bäckar forsar överallt finns fisk. Jag minns inte hur många sjöar det finns men mer än 150 är de., så det finns att välja på.
Universum är mitt hem
Nadesch
#11 Bra fiskeplatsdr är ingen omöjlighet. Vi fiskare känner ofta till bra platser.
Har googlat dn del och hittat lite tips.
><Det jag menar är att vi kunde hitta en jättefin plats med mycket fisk men nästa dag hade vi inte samma tur, sedan har väl vädret lite med det att göra
Olika arter är olika känsliga för vädret. Verkar bli lite blandat väder, och tack och lov svalare.
Visst kan det nappa olika från dag till dag. Men fosk återkommer ofta till samma ställe :)
Visst är det så men jag tycker att nöjet med Funäsdalen är att byta vatten ofta för den dalen är så himmla stor och naturupplevelsen är halva nöjet. Ska ni vara länge?
Bara fyra nätter. Körde 23 inatt. Har fortfarande 20 mil kvar.
Oj det var inte mycket..det är tur att det finns mycket fisk däruppe.
Oj, så fint. Har ni fått någon fisk ännu?😉
/Maria
19 Tyvärr fock jag hoppa över fisket ikväll. Magen ville inte riktigt. Men sambon är iväg nu. Hoppas på att han har middagen med sig hem ;)
Typiskt att magen bråkar lagom till vi kommer fram. Fast tur att det inte var på vägen hehe.
Så vackert!
😮Sicken otur.
Sjön öster om Tännäs , i alla fall vattnen kring Tännäs ska vara bra med fisk. Vi blir alltid bjudna på fisk när vi hälsar på vänner där :) Åker dit på vintern ja, skidåkningen lockar.. Enjoy!!
22 Jag hade gärna kommit hit för skidor! Tyvärr tror jag sambon hade brutit benen ;)