Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 438 ggr
[MikaelaR]
0

Flytta!

Hej, jag är en tjej som aldrig vart helt nöjd med mitt liv och jag har inga vänner ingen familj som egentligen vill ha mig hos dem mer än något besök då och då bor i en liten lägenhet med min sambo och våra hundar känner mig så instängd har en sån stark längtan efter frihet, jag vill bara flytta härifrån och starta på nytt jag skulle så gärna vilja flytta till en villa men när jag och min sambo har jobb kan man väl bara ta lån, men hur tar man sig till hur flyttar man det är ju inte alltid bara o flytta man ska ha någonstans att vara och ett jobb på den nya platsen antagligen? (tänkte om man flyttar någon/några timmar bort…)

vet inte om jag la detta i rätt forum!

Maria
0

Finns det inga hus/villor i närheten där du bor. Det blir ju ändå en otroligt stor förändring när man flyttar från en liten lägenhet till en villa med trädgård.

Ska man flytta ännu längre bort så känns det som att söka nytt jobb är steg ett innan man flyttar.

/Maria

[MikaelaR]
0

Det är för dyrt i de området där jag bor… och detta med att flytta kommer ske först om några år eftersom jag bara är 19 och vi har aldrig haft ett jobb ännu kommer plugga ett par år till nu undrade jag angående flytt, till en ny stad/plats för de är de som kommer bli aktuellt då

Maria
0

Aha, jag läste det som att ni båda har jobb.

Då vore väl det bästa att satsa på utbildning och jobb och sedan försöka lägga undan en slant så att ni har till insats på eventuella lån för husköp.

/Maria

[peter54]
0

På en del platser kan man hyra ett litet hus likväl som en lägenhet, så är det här i våra trakter, men vi bor på landet förstås. Som Maria säger måste man söka och få ett jobb innan man flyttar långt, annars funkar det nog inte.

När vi flyttade hit 15 mil ifrån vårt tidigare boende, hade frugan redan jobb ordnat här, jag har sjukpension och då spelar det ingen roll var jag bor.