Shabby Chik
En populär och lantlig inredningsstil. Vitt i olika nyanser, möbler som ser slitna ut, fågelburar, fruktlådor, vita och naturgrå textilier. Mycket romantiskt! Gillar Du ?
Ja, jag gillar och har både köpt och gjort själv.
Näh. Jag gillar äldre möbler med svarvade ben och former, men jag vill allt spara dem som de är.
Nja, knappast min smak.
Någon enstaka möbel eller detalj kanske.
/Maria
Då jag växt upp och bott på "riktiga" landet hela livet hittills så känner jag inte alls igen den stilen som lantlig. Här i den här delen av Sverige så har alltid möblerna och annat gått i de mörkare färgerna.
Och jag gillar inte möbler och annan inredning som görs så att de ser äldre ut än de är, och är inte så förtjust i ljusa, vita möbler.
Sista ropet är ju att göra möbler av truckpallar målade i ljusa färger. Men sådant kommer aldrig in i detta huset. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inte riktigt min stil heller. Säger som Maria, nån enstaka detalj bara.
Zabelle
Jag har aldrig sett något sådant och vet egentligen inte vad det innebär, men det låter inte fint i mina öron, lika lite som det där med lastpallar i glada färger, eller för den delen, när man stället delar av tallar med bark och grenar kvar på i rumshörnen. I mitt hem ska rummen vara ljusa och möblerna mörka, gärna med några decennier på nacken 🙂
Ja det tycker jag är så fint på kort.
Men det är inget som jag själv skulle ha..
Men vist är det fint..
Lite så här.

Lena.P är jag i verkliga livet.
Vitt ser bara skitigt ut på nolltid om man har hundar och lever ett normalt liv.
Sedan föredrar jag möbler i originalskick, det är en skam när folk målar över fint målningsarbete med vidrig plastfärg som bara kommer att spricka inom några år. Shabby chic är av idag det avlutning var på 80-talet, ren skär förstörelse.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag skulle bli sjuk om jag tvingades bo i något så hemskt vitt som det kortet #7. Håller med föregående som säger att det inte känns igen som en lantstil. Det ser ut som det vita på sjukhus för mig och vet att det pratats om att det vita på sjukhus inte får folk att må bra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, den stilen är inte riktigt min grej. Den känns lite, tja, tillgjord eller vad man ska säga.
/Christina
Jag gillar shabby chik..har inrett mitt kök i den stilen! Vitt och fräscht, många fina detaljer och tavlor med budskapsord!
Glömde ju tillägga….chik däremot, gillar jag! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 12 Du är så klurig! Håller med..CHIK gillar jag oxå!
Ja chic kan man ju inte låta bli att gilla och hon är långtifrån shabby 😃
/Maria
#10, det var ett bra uttryck. Tillgjord, så uppfattar jag nog det också. Tillgjord och inte mysigt alls.
Jag har pratat med någon som jobbar på IKEA. De har åkt runt och pratat med folk om hur de använder sina hus. De som har stora fönster och vardagsrum som är alldeles vita, de använder ett annat rum för att umgås. Det är inte tillräckligt mysigt i det vita rummet. De har ett annat mysigt rum att se på tv i.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet