Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 2945 ggr
aggeelin
0

mördarsnigel.se

Lite om de omättliga sniglarna

http://www.mordarsnigeln.se/

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för länken agge

Just nu har jag inte så mycket. Nästan inga alls. skönt de. ser mer vanliga sniglar med hus nu
Men jag fick en rolig skylt av min syster i vintras. Tänkte sätta upp den här i min trädgård hehe

aggeelin
1

#1 Hahaha, den var rolig!! Hoppas att sniglarna kan läsa.

snigelpiga
3

#2 😃i alla fall en människosnigeln.

aggeelin
1

#3 Haha, undrar hur de är med de andra sniglarna då?

stina63
2

Hehe jag tror att dom kan läsa mördarsniglarna För jag har inte sett några här inne direkt. Så dom har nog vetat om att jag har en skylt även om jag inte har satt upp den.😃

Men dom andra sniglarna är välkomna 🙂

[Sisa]
0

Mördarsninglar..har vi gott om!

aggeelin
0

De som "mördar" är de som är orange, om jag förstår rätt. Onödig av oss människor att avliva fler sniglar än vad som behövs.

[Sisa]
0

Hur många man än har ihjäl av dom oranga, tar dom aldrig slut!

zabelle
1

Vi har mycket igelkottar där jag bor och det verkar som om de äter mördarsniglar.  För några år sedan då igelkottsbeståndet var lågt då såg vi ofta mördarsniglar, men inte nu längre.

Zabelle   

[Sisa]
0

# 9 Skönt att slippa dom, zabelle! Mycket trevligare med igelkottar..här finns inga!

Maria
0

Myskankor lär väl äta mördarsniglar?

/Maria

zabelle
0

#11 Ja det har jag också läst någonstans. Undrar om änder och gäss också gör det för i så fall förstår jag varför vi inte har några sniglar :)

Vi har vansinniga mängder gäss… Tystad

Zabelle   

aggeelin
0

Gäss är bättre än sniglar!!

[peter54]
0

Det är bara myskänder som äter sniglarna. Med "vanliga" änder brukar man mena gräsänder och de äter bara växter, samma sak med gässen.

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferat vid ett sånt där nedsänkt källarfönster hos en väninna, lite öster om Varberg.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Usch!!

Anders 50
0

Myskankor är väldigt överreklamerade som snigelätare, de bör läras och präglas på sniglar som ällingar för att göra nytta som vuxna. Annars äter de inte mer sniglar än vanliga ankor.

De som även har eller har haft Pekingankor säger att de äter mer sniglar än Myskankorna. Och det är i regel de små sniglarna som äts av ankorna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag har några kompisar i stan som har riktigt mycket av de spanska skogssniglarna. Tidigare tog de en sväng med plastpåse och sax varje kväll, men nu har det grävt en grop i rabatten och sänkt ner en hink som är fylld till en tredjedel med öl och de säger att de fångar fler sniglar på det viset.

Maria
0

Ett år (jag minns inte vilket) hade vi hysteriskt många kändes det som.

Trots vår minimala trädgård var jag ute varje kväll med sekatören och klippte dem mitt itu. Jag fick en full påse varje gång.

Jag var noga med att inte slänga dem i komposten i skogen intill för de är ju kannibaler och en död snigel drar åt sig mängder av andra.

/Maria

[Sisa]
0

Vissa fångar mördarsniglar och lägger dom i frysen..har jag hört!

Maria
0

#20 Haha, där går gränsen för mig😛

/Maria

stina63
0

Usch Varför lägger dom i frysen?

aggeelin
0

#22 Undrar jag också?

[Sisa]
0

# 22 #23 Kanske för att vara säker på att dom ska dö..frysa ihjäl!