Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 561 ggr
[Sisa]
0

Vänner

släktingar, grannar! Får Du många extra besök under sommaren ?

Fridaaaa
0

Nej har inte mer besök sommartid än annars 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Melissa V
0

Jag är vintermänniska så blir mest att man besöker familjen på hösten/vintern (vi bor i varsin ände av sverige). Vänner kommer och går densamma året om, de regleras inte av kalendern

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

jossa5
0

Lite grand skulle jag tro. Fast vi åker nog bort lika mycket som det kommer över folk. Oftast är det grillning och brädspelskväll som gäller. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[peter54]
0

Ja det tror jag att vi har. Besökare från staden har ju mycket mer utbyte av att besöka oss på landet under sommaren än under vintern när man kanske inte kan gå utanför plogad/skottad väg.

Många av de aktiviteter som vi gör ihop med kompisar förutsätter också att det sker under sommarhalvåret. 🙂

Maria
0

Ja, vi umgås mer med folk på sommaren även om vårt umgänge är ganska litet numera.

När vi hade sommarstugan var det fullt upp jämt känns det som. Vi fick besök hela tiden och visst var det roligt men ibland blev man bara trött…

/Maria

Cristine
0

Här blir det mest besök på sommaren då jag bor på en väldigt populär rutt full med badstränder och sommarstugor samt mycket att se, köpa och göra!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Här är det full fart på sommaren! Grannar och "vanliga" vänner kommer väl på besök lika ofta året runt, men vänner på lite avstånd kommer det mest av på sommaren.

Extra kul är det när det kommer vänner man träffat här och på facebook, och i sommar väntar jag nya sådana besök, ska bli kul!

Sen bor jag vid änden på vägen och folk tycker tydligen att något är sevärt här för många stannar, pratar och fotograferar.

Några besök av släktforskare brukar det också bli varje sommar. Gården med alla torp har ju "producerat" mycket folk genom århundradena, särskilt kul är det när det kommer folk från USA som har hittat anfäder härifrån, och en del vill komma in och fotografera huset och man får höra intressanta berättelser.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Om några dyker upp oförberett då..hur känner Ni då ?

Fridaaaa
0

#8 Jag vill gärna att folk säger till innan. Man kanske ska iväg mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

#8 Alla i vår vänkrets vet ju att jag är hemma fyra dagar i veckan, så det går bra för min del, men resten av familjen är förstås inte hemma i veckorna. Oanmälda besökare är välkomna, men de får ju ta det för vad det är - oanmält = oförberett 🙂

Anders 50
0

#8 Inte längesen vi redde ut detta, men då var du inte här. 😉

http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/53749e60ce12c461fe00064b-langvaga-gaster?discussions-5

Intehärutandär
0

Det handlar nog bara om ett par besök isf. Är ju mysigare att sitta på veranda eller farstun då det är varmt. I lägenhet lockar det inte. :)

[Sisa]
0

# 11 Ja, jag har ju missat en del..säg bara till om jag blir för tjatig!

citytjejen
0

Vi har vänner över ungefär lika ofta som under övriga året. Grannarna umgås vi inte med (vi bor ju i Sthlms-området och här gör man inte sånt haha 😃).

/Christina

Anders 50
1

#13 Tjata på du…det går så bra så…  😉

flisan708
0

Inte mer besök hemma än vanligt. Vill veta om någon ska komma hem. Gillar inte spontan besök.

[Sisa]
0

# 15 Tack!