Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 646 ggr
Fridaaaa
1

Förbenade flugor!

Nu har flugorna kommit till mig :(

Har ni tips på något bra mot flugor? De är så jobbiga och skitar ner.
Spiral i taket (sin klisterremsa typ som hänger ner) har jag redan, och sån penna man drar i fönstret är värdelöst här (likaså såna remsor man sätter där).

Radar har vi använt andra år men bökigt med marsvinen inne eftersom de inte får vara i rummet när man sprayar, sedan ska det vädras osv.

Tips?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

Myggnät! Så de eländiga rackarna inte kommer in :)

Zabelle   

Fridaaaa
1

#1 Kan inte ha det för hundarna & katterna 😕 Kan inte gå & öppna & stänga för dem hela tiden, och ena hunden och ena katten går inte förbi sånt själva :/

zabelle
3

Har du dörrarna öppna och inget nät får du nog gilla läget med flugorna.

Zabelle   

Fridaaaa
1

#3 Dock måste jag ha öppet, blir för varmt inne annars samt att när hundarna och katterna går ut & in så "lossar" nätet och då kommer flugorna in i alla fall, så blir ingen skillnad, testade förra året i dörren nämligen. Blir lika mycket flugor ändå.

Lamina
2

Min syster köpte något myggnät, på Rusta tror jag det var, med magneter i mitten så katter och hundar kunde gå igenom. Det funkar alltså så att magneterna håller ihop nätet i mitten, men är lätta nog för att en katt ska kunna öppna och gå ut. Sen stänger det väl sigsjälv antar jag. Har aldrig sett det "in action", men tyckte det så mycket användbart ut.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fridaaaa
0

#5 Jasså? För kollat på Rustas sida efter bra men fanns inget där men kanske bara finns i butikerna.
Länge sedan hon köpte det?

zabelle
0

#4 Vi har satt in nätdörrar (skjutdörrar) de funkar, men mina djur får inte springa ut och in så jag slipper gå och öppna hela tiden.

Zabelle   

Fridaaaa
0

#7 Katterna kan vi inte hindra på natten genom fönstret och är vi ute i trädgården så har hundarna möjlighet att gå in om de vill det för att dricka eller för att det är svalare där. Så på dagen är det enbart när vi är med.

Maria
0

Kan du inte ha en liten öppning nertill i nätet för hundar och katter?

Då gissar jag att inte så många myggor kommer in den vägen som om det är helt öppet.

/Maria

Fridaaaa
0

#9 ena hunden är en Sankt Bernhard så blir stor öppning :/ Tror flugorna hittar in där med ändå :(

Maria
0

#10 Ja, just det ja🤪

/Maria

Anders 50
0

Har du möjlighet att plocka Skvattram så testa att sätta en bukett inne. Jag har inget större problem med flugor trots att korna går 20 m från köksdörren men då jag sätter in en bukett brukar det inte finnas en fluga inne. Har ju dörren öppen för det mesta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#12 Aldrig hört talas om 😛 Så inte en blekaste om det finns här hehe

Maria
0

När vi hade sommarstugan så gränsade tomten på ena sidan till en stor hästhage och flugor och annat smått fanns det gott om.

Jag minns att jag tyckte klisterremsorna var bäst.

Utom alla de gånger jag fastnade med håret i dem😃

/Maria

Fridaaaa
0

#14 Som jag skrev i #0 så har vi såna spiraler som hänger i taket (är såna med klister). Såna med klister i fönstrena biter inte så mycket här 😕

Maria
0

#15 Jag brukade hänga dem nära fönsterspringan.

Inte det bästa kanske men det var det enda jag tyckte hjälpte.

/Maria

Fridaaaa
0

#16 Flugor fastnar där, men tyvärr inte tillräckligt många, lika så klisterspiralerna i taket 😕

Cristine
0

En spetsgardin. Nita fast den på mitten på ena sidan i karmen och på andra sida mittemot kardborrband. Då kommer den stora hunden igenom och ni behöver bara öppna kardborrsbandet

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

#18 Har haft flug/myggnät som sagt med kadborreband men när den stora hunden gått igenom och ja även katterna, så har det inte "åkt tillbaka", så att det satts fast igen :/
Grejen är att hundarna & katterna måste kunna gå ut och in själva, vi kan inte gå och öppna upp var gång, finns ingen möjlighet till det, och på nätterna är fönstret öppet i sovrummet i regel och då hoppar ena katten ut och in där (måste ha öppet på natten) 😕 Så blir svårt.
Och flugor kommer det in oavsett, så behöver tips hur man helt enkelt får bort dem, så gott det går.

[peter54]
0

Vi har grannar med hästar och kor en bit bort, så flugor finns det. Ibland har vi haft mycket problem med flugor inomhus, men de senaste åren har det inte varit så mycket. Vi har altandörren öppen när det är varmt och där hänger en tunn gardin i något finmaskigt tyg som katten tar sig förbi, men inte många flugor.