Jordbaer
Hur vill Du äta Dina jordgubbar ? Fått tag i några svenska ännu ? Pris ?
Vill äta mina jordgubbar solvarma som dom är, med god vaniljglass eller helt enkelt doppade i strösocker :)
Har inte köpt jordgubbar än så jag har ingen koll på om det finns svenska. Har inte kommit några i morfars jordgubbsland än…
Hur mycket jag vill betala beror på hur sugen jag är.
Det finns gott om svenska jordgubbar. Jag köper dem på torget här i sta'n.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Köpte svenska jordgubbar i helgen. 79 kronor kilot kostade de.
Varje gång jag äter jordgubbar så tänker jag att nu får det dröja till nästa gång.
De ser oftast godare ut än de smakar tycker jag.
/Maria
Jordgubbar tillhör en av de godsaker som jag inte längre får äta eftersom de innehåller väldigt mycket kalium. Jag kan ta en eller högst två jordgubbar mellan två dialysbehandlingar. Med bara två jordgubbar blir det svårt att variera sättet att äta dem. 🤔
Annars har vi ett fantastiskt fint självplockställe i skogen utanför Heby, kostar bara hälften av vad det gör på Ulva i Uppsala och ändå får barnen äta fritt medan de plockar. Där har de en hel del annat också, de säljer saft, sylt och andra bär och frukt som de odlar och kokar på plats.
Jordgubbsstugorna ät uppställda utanför affärerna nu, men de brukar inte alltid vara svenska förens vid Midsommar. Såg en butt på Ica för 65 kr/kg. Kollade inte ursprunget. Jag gillar mina som de är eller med vispad grädde. Tyvärr tål jag inte grädde.
Har inte köpt, köper sällan. Brukar kunna hålla mig tills mina egna är mogna.
Och då är de godast direkt från landet med grädde.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!