Röker du?
Det måste vara svårt att vara rökare idag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej! Aldrig förstått grejen trots rökande släktingar. Ja, kanske 80% av släkten röker. Det stinker. Då mamma var 38 år och skulle bli mormor, så sa jag till henne att jag inte ville ha henne nära min son med nikotin-fingrar och äcklig andedräkt. 23 dagar innan min son föddes tog hon sin sista cigg. :)
Jag rökte under 20 år(det dummaste jag någonsion gjort kom jag på senare) och svarta cigaretter, någon cigarr också ibland. Gjorde till och med en reklamfilm med cigaretter som jag skäms över nu..tur att det var i Afrika och på 60 talet. Den har förhoppningsvis hamnat i någon soptunna.
Nej och jag har aldrig testat heller (förstår inte varför man skulle vilja testa)
Jag var till och med representant för tobaksfri duo i sjuan, åttan och nian och fick fara till Tyskland på en anti rök konferans till och med.
l'm back
Nej. Aldrig gjort. Däremot var jag dum och snusade ett tag när jag var drygt 20. Sen bestämde jag att lägga av med det och har aldrig gjort det igen.
Nej, jag har aldrig testat heller och det är jag nöjd med såhär i efterhand 🙂

Mvh Stephanie 

Jag har tyvärr varit en riktig storrökare men slutade för snart 3 1/2 år sedan när jag skulle operera "knoppen"😉
/Maria
Och det gjorde du väldigt bra Maria! Har det redan gått 3½ år :=O?
Nej jag har aldrig rökt.
Jag har aldrig rökt och jag tycker illa om cigarettrök. Jag har inte snusat heller och tänker inte börja, men jag tycker det är bättre när någon snusar än röker för det påverkar inte oss andra runtomkring.

Men jag har stor respekt för alla som lyckas sluta röka eftersom jag sett på nära håll hur svårt det kan vara!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Tyvärr ja men håller på att trappa ner, vill verkligen sluta men måste motivera mig mer
#10 Ett besök på lungcanceravdelningen på närmaste sjukhus borde göra susen för motivationen. Min svärmor dog förra februari av lungcancer från rökning, bara 65 år gammal. Mellan 85 och 90% av all lungcancer är direkt knuten till rökning enligt gällande statistik. Femårsöverlevnaden efter behandling är 14% om jag inte missminner mig.
#11 Jag vet det är farligt att röka, MEN (där kom det 😛) det är verkligen inte lätt. Ge mig förslag på någon riktigt, riktigt gooood mat du tycker om som du aldrig får äta igen så kan vi prata om saken. Har du rökt och slutat förresten??
#12 Som njursjuk i hemodialys finns många saker jag älskar att äta som är förbjudet för mig nu, allt som innehåller höga halter kalium. Nej som jag sa i #8 har jag aldrig rökt. Alla mina kompisar i tonåren rökte, men jag klarade av att stå emot deras trugande.
Nej röker inte, aldrig rökt heller och kommer definitivt inte börja heller.
Min mamma röker bland annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Slutade röka i början på 70-talet. Slutade snusa 4 mars 2009.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej, men jag snusar.
Jag snusar också🤫☺️
/Maria
Har aldrig varit rökare men har provat att röka och det har hänt att jag rökt någon cigarett i onyktert tillstånd. Det är dock väldigt äckligt med rökning tycker jag🤮
/Christina
Nopp, inte längre
jag har både rökt o snusat, omväxlande, och i omgångar ..
nu nikotin-fri sedan 6-7 år
lungcancer-bilder o avd. är inte SÅ pedagogiska
"det, drabba ju inte just MIG"
bättre stå o sniffa utanför ett större varuhus, fimp-koppen där
den vidriga stanken 🤮
det är inte därför jag önskat att nå´n flickvän skulle sluta röka ..
(visserligen smakar hon mycket bättre med ren hud o läppar)
utan jag ville få fler år tillsammans..
(men, cancer drabbade ju inte just hon ..)
å alla är inte som Snovits mamma, fimpar ciggen … *ler*
penke
Jag har växt upp med mycket cigarettrök i hemmet och tycker fortfarande att det är lika äckligt med rök. Jag får spykänslor när jag känner röklukt. Det blir tjockt i halsen. På något sätt måste röklukten locka fram "traumatiska känslor" från min barndom.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#20 Jag tror inte det är så Agge, någon vecka efter att jag slutat så var jag tvungen att gå ut ut barerna för jag mådde illa av röken och fick be taxichaufören stanna och öppna alla dörrar efter att ha åkt med en kvinna några km som förpestade luften så jag ville kräkas.
De värsta att kritisera rök är rökaren som slutat hahaha MEN jag röker inte inne nu som jag gjorde tills för några år sedan. Detta efter att ha kommit hem från en fd bekant och tände en cigg inne men fimpa ganska snabbt och bestämde mig för att absolut inte röka inne mer. Hen röker inne och tömmer knappt askkoppar och det luktade ve och h..vete. Så liiite stolt är jag över mig själv endå att beslutat detta 😃
Jag tycker fortfarande att det luktar gott när någon röker.😛
Om jag står vid spårvagnshållplatsen och där står en rökare så försöker jag ställa mig nära😉
Fast rök inomhus och gamla askkoppar är en annan sak.
/Maria
Jag slutade för ca 30 år sedan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag är rökare. 'Lätt o säga att det bara är o sluta' Eller gå till Lungkliniken..Vilket inte hjälper på mig…..
Men däremot så får man se till att ingen börjar.. För många har karaktär o sluta o så finns det en grupp som sitter fast.
Ungefär som de som är överviktiga,o inte kan hålla sin vikt..
Man kan ju inte vara bra på allt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag röker också fortfarande. Håller med chik..lätt att säga att det är bara att sluta! Huvudet vill en sak, kroppen vill en annan.. Det går inte en dag utan att jag tänker på, att jag borde verkligen sluta!
Jag har generellt svårt för starka och påträngande lukter av alla möjliga slag, jag tror att min njursjukdom har ytterligare spätt på det och rökdon är inget undantag. Om någon röker ute och vinden ligger på åt mitt håll så flyttar jag mig för att slippa känna lukten.
Än värre är det om jag hamnar nära en storrökare inomhus, alltså inte en som röker just då, utan bara är storrökare, för jag klarar inte av att andas in lukten av den personens kläder.
Det svåraste av allt är när jag exempelvis sitter i en taxi och pratar med en chaufför som är rökare, eller för den delen, någon som nyligen druckit kaffe eller öl. Stanken ur munnen på en sådan person får mig att kväljas.
Jag var tillsammans med en tjej för 35 år sedan som rökte, men jag klarade inte av det, så jag sa att jag känner till och med röken i smaken av din hud. Nu hade jag tur för hon ville ju sluta och fick en skjuts i rätt riktning av det där. Annars kunde jag lika gärna ha väntat mig en rak höger mellan lysmaskarna 😉
Däremot kan jag säga, gillar jag lukten av själva tobaken, särskilt piptobak. Jag gillar också lukten av kaffebönor och kaffepulver, men som sagt, inte när dessa används. 🙂
Jag har en lite lustig historia på det här temat. När min bror och jag jobbade på Vårby bryggeri för 40 år sedan, åkte vi buss från Salem till Tumba ganska tidigt, runt kvart i sex på morgonen har jag för mig. Strax efter Uttran klev det på en gubbe som luktade ren fasa och vi bävade alltid för var på bussen han tänkte slå sig ner.
Vi brukade diskutera den där gubben och spekulera om att han var som "Städsune" på bryggeriet som hade så skitiga brallor att han ställde dem i skåpet istället för att hänga dem. En dag fick vi förklaringen, för av en händelse stod den här gubben och puffade på en stor cigarr när bussen närmade sig. Han var cigarrökare och lukten av hans kläder liknade den som "Städsune" spred omkring sig.
#27 Jag kan hålla med dig om att cigarr luktar "skunk" men däremot piptobak kan lukta ljuvligt. Även när den röks tycker jag.
/Maria
# 27 Då kan jag förstå att Du inte gillar rökare ( vem gör det, som inte röker själv ? ) Måste vara jobbigt att vara så känslig. Lukter finns ju överallt. Hoppas Du råkar ut för de goda dofterna då. Kul historia! Skulle vilja se byxorna stående i skåpet!
Eftersom jag är totalt dum i huvudet, så röker jag ☺️
Hjärtfel och KOL finns bara en generation ifrån mig, men inte ens det räcker som avskräckande.
Nej, har aldrig ens provat. Har sett två generationer gå bort i lungcancer och tänker inte fortsätta traditionen. Min yngre bror började röka strax innan sin 18-årsdag och gör det fortfarande nu ett år senare, jag hoppas att han minns mormors sista månad i livet och slutar snart.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#29 Jag har en känslig snok". Det var jag som tjatade i två års tid på min dialysavdelning att det luktade öljäst där varenda morgon jag kom och att det måste finnas mögel.
De hade dit experter med utrustning som inte hittade något, men jag fortsatte att tjata. Till slut kom Anticimex dit med värsta rymdutrustningen och då hittade man mögel i trossbotten i varenda dörröppning.
När man lagt in våtrumsmattor i lokalerna inför dialysstarten där, så hade man missat att dra upp våtrumsmattan 10 cm mot vägg/dörrpost i dörröppningarna, så när det blev översvämning en gång tog sig vattnet ner där.
Hela kliniken mögelsanerades och vi hade byggfläktar blåsande i tre månaders tid. Det var ingen annan som kände det där, men jag fick rätt till slut.
Byxorna i skåpet ja, fy vad äckligt, jag får obehagskänslor bara av minnet. Det är helt sant, han ställde in sina byxor, de var så skitiga att de stod för sig själv.
#30 Jag såg ju hur det var för min svärmor som dog förra februari i lungcancer. De fick ju bort det första omgången, men hon kunde inte sluta att röka utan fortsatte att röka nästan ännu mer och då kom det tillbaka redan efter mindre än ett år.
Det enda sättet för en sådan som hon att få bukt med rökningen vore väl att utsätta sig för total isolering tills dess att röksuget är dött, kanske på på polarisen ett år där det inte ens finns björklöv att torka 😉
Bästa är att inte börja alls ;)
# 32 Denna gången var det ju bra att ha känslig snok! Polarisen vore nog något för mej! # 33 Håller med..det försöker jag säga till alla ungdomar, som inte börjat!
#34 🙂 Varken jag eller mina syskon röker, inte pappa heller (han har snusat men slutade för flera år sedan), hoppas inte min lillebror börjar (14 år gammal).
# 35 Jättebra Frida..börja aldrig! Och se till att din lillebror inte heller börjar!
#36 Nej kommer jag garanterat aldrig göra :P
Ingen av mina barn röker kom jag på nu, och ingen av deras sambos eller barn.