Uppsala
Hej.
Har NI förslag på korttidsförvarning av lite bohag i Uppsala. Positivt o negativt om de ev. magasineringslager som finns.
Ett av mina barn måste magasinera lite möbler o bohag under en halv månad.
HAr bara börjat kika nu. har hittat ett som heter shurgard
Var rädda om varandra
Jag har aldrig själv magasinerat något i Uppsala, men jag vet andra som använt Shurgard och varit nöjda med dem. Det är stort och verkar välskött. Stor byggnad i södra änden av stan när Tyko Hedéns väg.
Det låter bra. Och nära till där han bor nu Ev. åker vi upp i helgen o hjälper till och sen en tur nån vecka senare o hjälper till att flytta ut från lagret.
Vet inte hur många gånger han fått flytta runt. Men det är väl så i Uppsala
Var rädda om varandra
#2 Ja för att vara en universitetsstad är det löjligt stor bostadsbrist i Uppsala, det fattas väl minst 20 000 studentbostäder.
Lite OT - en annan sak som det verkar vara brist på i Uppsala är cykelpumpar, för om jag kollar däcken på alla som jag ser cykla när jag åker sjukresetaxi till dialysen tre dagar per vecka, förefaller hälften ha riktigt dåligt ringtryck 😉
Hihi, det var ju också en iaktagelse. Han skulle ju kunna bo lite utanför. Men vill bo i stan. Jag har båda min barn i Uppsala. Ju kul för dem men långt för oss ( ca 50 mil) Ha det så bra
Var rädda om varandra