Loppis
Jag behöver ett vitt skåp till köket så jag tänkte ta mej till loppisen i morgon..det ska bli kul. Brukar du köpa möbler på sådana?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Loppis är kul! Kul att gå omkring länge och kolla bland både det ena och det andra🙂Har gjort några småfynd på loppis, t.ex en gammaldags brevvåg och en tavla med en nålad fjäril!
Enda som är lite negativt är att det kan lukta så konstgt/illa inne på t.ex Stadsmissionen. Men det är bara att bita ihop😃
/Christina
#1 Ja på en del ställen kan det lukta unket efter de gamla ägarna men på Erikshjälpen så står de ute på en brygga under en dag, fast alla går det inte att få bort lukten riktigt ändå.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 Utomhusloppis är mysigt! Och bra för att motverka unken lukt🙂
/Christina
Jag gillar loppisar.
Vi brukar åka till Erikshjälpen här i Högsbo. Otroligt välordnat och underbart god fika.
Jag har handlat mycket på loppis och lämnat in lika mycket också😉
/Maria
Jag och barnet älskar second hand. Vi har fått de flesta möbler genom släkt (morfar var snickarmästare och de möblerna tar vi vara på) och vänner.
Nu bor vi 7 km från närmaste second hand, så det blir inte så många besök tyvärr. Förr var vi regelbundet och kikade.
Jag har köpt en del möbler på loppis. De senaste var en liten blomsterhylla och en större låg hylla med många fack. Den sistnämnda blev perfekt att ha marsvinsburen på. Alla tillbehören får plats i hyllans fack.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Nej…har aldrig köpt något på någon loppis. Däremot har jag köpt några saker på en seconhand-butik här i grannsamhället.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!