Hobbies
Jag har visat upp mina tavlor, Afturelding har visat upp olika alster precis som Peter och Gunilla har gjort, vad har du för hobby?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gör det mesta inom estet; målar, ritar, designar websaker (t ex loggor ellerbloggar ), syr, planterar, pysslar, inreder, sminkar (andra), tränar min hund, bakar (fast det är mitt yrke med), bygger osv. Jag är lite överallt och pillar och grejar. Tusenkonstnär kallad.
Jag har ungefär samma intressen/hobby som för flera år sedan när jag svarade i den här tråden. Inlägg #11 🙂
#1 Det vore roligt att få se något av det du gjort
#2 Ha hah Gunilla.. jag stod i köket och kom på att jag glömt att skriva upp dej, så jag spurtade hit och då hade du hunnit skriva. 
Bra att du tog fram den tråden!
#3 Så det kan bli ;-)
Oj, massor. Måste alltid ha något att pyssla med.
Jag målar,tecknar, skulpterar, tillverkar smycken, pysslar med miniatyrer, syr, stickar, virkar, spinner, nålbinder, tovar, nålfiltar, bakar, kör hundspann och har då givetvis ett gäng slädhundar, skriver, odlar, är en tvåbent svamphund, ja alltså, detta bar bara några av allt det jag pysslar med. Men jag har en förkärlek för forntida tekniker och måste alltid prova på allt minst en gång.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Ska se vad jag kan skrapa ihop i bildväg. 🙂
http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/4d7147ebb9cb46222d05bc08-era-alster-2
Här är en gammal tråd med fina saker som medlemmarna gjort.
Kul att titta på.
Zabelle
En till gammal tråd i samma ämne :-)
http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/4d714e0bb9cb46222d060590-din-konst
Tack Gunilla och Zabelle vilken glädje at få se dessa gamla trådar
Har väl ingen direkt hobby eftersom jag tröttnar rätt fort på vissa saker. Men något som jag alltid tyckt om att läsa om och lära mig mer om är övernaturliga fenomen och dylikt, med allt vad det innebär. Sen vet jag inte om träning kan räknas som hobby, och powerwalks haha 😃. Men jag gillar att utöva detta hur som helst
Just det ja, jag gillar ju att rita/teckna också!
/Christina
#5 OJ DET VAR INTE LITE DET!
Jag gillar det du visar upp.🙂
Je je tvåbent hund har jag aldrig sett,nosar du dig fram?👍
#10 Du får gärna lägga ut en teckning Citytjejen🙂
Hobby? Har väl ingen hobby i den meningen att jag sätter mig och pillar med något. Och vad är en hobby egentligen? Nåt kul/avkopplande som man gör på sin fritid?
I så fall är det mesta jag gör nu "hobby" sen jag slutade jobba. Olika saker allt efter årstid.
Jakt sägs ju av många vara en hobby, men då jag växt upp i ett jägarhem och fått jaktintresset med modersmjölken så föredrar jag att kalla det en livsstil.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Min hobby är det jag sysslar med i vanliga fall, mina djur, läsa, tv och tarot, promenader och skriva lite här inne!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Skriva och smink. 🙂
I alla fall av de skapande, kreativa sakerna.
Sen är det datorn, youtube, läsande, Japan…
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Spännande tavla Tina!
Ja jag blev väldigt nöjd med den Cristine
Allt som är kreativt och där jag kan arbeta med händerna. Spinner, stickar, virkar, målar, fotograferar, papperspyssel, trädgård och så vidare. Men det största intresset är nog katterna om man ny kan räkna det som hobby.
Kul tråd, att se vad ni gör
Även jag målar! Här är ett exempel som blev julklapp iår. Har länge målat på diverse saker, men på duk är först sen i somras.
I övrigt syr jag mycket också. Mycket klänningar, men även hästgrejer och nu senast en golvfilt till min systerson i doppresent.
Mitt problem är väl att jag alltid ska krångla till det för mig. Varför göra det enkelt när man kan göra det svårt?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Framsidan på dopfilten, 50 stjärnor tog sin lilla tid att knåpa ihop…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#23 Men jag klickade på den ändå! 😉
Fin fångst!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Foto är min största hobby. :)
Jag har så många hobbies att tiden inte räcker till att utöva alla, åtminstone inte under samma perioder. Därför växlar jag rätt ofta emellan dem. När någonting dyker upp framför näsan som kan användas för ett visst hobbyrelaterat ändamål, så väcks genast just den hobbyn till liv.
När jag för någon månad sedan såg att en av grannarna tagit omkull en grov ask, bad jag att få den nedersta klumpen av stammen, Den höll hög potential som ny kastkubbe för mig. Jag ringde till en gubbe jag känner som har en motorsåg med långsvärd och bad honom komma och hjälpa mig såga upp den i två delar.
De var ett slit att få hem kubbarna även efter sågningen, de vägde runt 250 kg styck. Jag drog hem dem på älgpulkan efter fyrhjulingen. Älgpulkan är en gammal motorhuv från en lastbil, en Volvo Starke 1956 års modell. Nu håller jag på med tillverkningen av en ny grövre tripod som ska tåla att hissa upp en av de här grova kubbarna i.
Denna hobby handlar alltså om kastvapen, närmare bestämt tomahawker och stora kastknivar. Jag gick med i en FB-grupp från USA och där fick jag kontakt med en knivsmed som erbjöd knivar efter önskad stil och modell, så jag beställde två knivar med en vikt på 450 gram och längd 35 cm, optimalt för kastknivar som hålls i skaftet, de har skaftsidor av tjockt sulläder.
Mina händer och fingrar är såpass skadade av förlamning, fosfatinlagringar i lederna, stelhet och muskelsvaghet, att jag inte längre förmår att kasta knivar som är avsedda att hållas i bladet. Därför beställde jag dessa knivar och idag på morgonen låg de i brevlådan 🙂

Jag har ju skytte som hobby, helt det som kallas för "Svartkrutsskytte" alltså du skjutermed vapen som är av modeller före 1890 och använder svartkrut. Har vapen typer flintlås, luntlås och slaglås. Men även tidiga patronladdade vapen.
Har även historia (läsa/skriva) som hobby. Skriver en del artiklar om äldre vapen i olika föreningsblad.
När de gäller att göra saker så har jag gjort en del "flaskskepp". När jag var yngre så var det olika modellbyggen som gällde, flygplan och båtar.