Katastrof.
Tänk dej en stor affär som Willys t.ex..du står i kassan med varor för 2000 och har ungefär 15 pers bakom dej i kön. När du packat upp och ska betala så står det på kvittot medges ej fast du vet att där finns pengar
…vad gör du då?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja usch ja har hänt men har sagt till kassörskan att jag måste till bankomat. Visste jag hade pengar. Men det är pinsamt känns ändå skönt när man hämtar sina varor då ser de ju.
Hade gjort som #1.
Ingen aning?? Trodde inte det meddelandet kunde komma upp när det fanns pengar på kontot?
Men liknande har hänt och då har det inte gått att få kontakt med banken ens, men då har kassörskan dragit kortet i nån rensningsgrej hon hade och sen har det funkat.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
En gång har det hänt mig men då hade jag heller inga pengar på kontot som räckte;-) Trodde som Anders att det bara kan hända om kontot är tomt eller om kontakten på något sätt falerar.
/Maria
Hände mig nyligen på apoteket. Någon hade försökt knycka pengar på kontot men banken hade spärrat automatiskt det försöket. Men jag fick ett nytt kort. Lycka att inga pengar försvann.
#5 HEJ, kul att se dig här på Livskvalite :)
Zabelle
Mej hände det på Willys och jag fick ringa min son som fick åka 4 mil för att betala, det hade blivit något fel. Det var de värsta 10 minuterna jag upplevt på åraratal tills jag fick tag på min son. Folk försökte stirra ihjäl mig..*fniss* (skrattar NU)😮😃
Det hände också min dotteer på ICA, hon hade en rågad vagn.
Det gick inte att ta betalt för plasten på baksidan hade lossnat, hon fick lämna tillbaka allt (genant)och fick åka gratis hem med taxin!🥵
Stackarn!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hej Zabelle! Detsamma! Trevlig Valborg!🙂
Det är (en av) min(a) värsta skräckscenario(r) med SF. Avskyr att handla och får ångest bara jag ser skylten. Kollar alltid plånboken innan jag går till kassan, eller kollar bankkontot. Har tack och lov bara hänt att kortet nästan inte funkade på Ica, men efter ett par försök gick det. Och väl hemma skickade jag efter nytt.

Har hänt mig, en fredag, pengar fanns men kunde inte ta ut på bankomaten heller, pinsamt. Fick "parkera" kvittot och köra in varorna i en kyl,
Som tur var hade jag bekanta i en annan affär i närheten, fick låna pengar och på måndagen var jag på banken, trodde ju något var fel med kortet, men efter att ha provat några ggr fungerade det.

Hände mig i England när jag skulle checka ut från ett hotell, var där i jobbet.
Som väl var kunde min chef lösa ut mig. Vi åkte till en bank och där fick jag veta att "Visst finns det pengar på kontot"
När jag kom hem så fick jag veta att min fru hade gjort ett stort köp och sedan vänta några timmar tills hon förde över pengar.
Otur, just då när jag skulle betala min hotellräkning var det tomt.
Jag hade blivit förvånad och sur. Jag har varit med om de. Fast inte den summan. Men jag stod i kö på coop skulle handla. Det blev min tur. Jag visste jag hade pengar på kontot. Men när jag skulle betala så sa hon att de gick inte för där fattas pengar.
Då blev jag sur. Sa till henne vänta. Jag gick till bankomaten som var där inne i varuhuset. Där plockade jag ut pengar. Betalade mina vararor
Jag har ett extra kort som är kopplat till en annan bank så jag hade tagit det. Men jobbigt när det händer.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag hade bara skrattat 😃 Sen om någon hade suckat och pustat i kön hade jag bara bett dom chillat, världen går inte under!
Fast jag dubbelcheckar alltid mitt konto innan jag ska handla nåt överhuvudtaget 🙂 Är SÅ sugen på en chokladbit efter jobbet men har inte kollat saldot så har inte vågat gått in på Pressbyrån för att chansa 😃
Jag är väl gammaldags; har inget kontokort. Så jag handlar alltid med kontanter. Så jag har inte råkat ut för det ni i tråden gjort. Men det gäller att kolla att man inte överskrider summan man har i plånboken. Är så gammal att jag var med på den tiden det satt en prislapp på varje vara. Då var det lättare att hålla koll på hur mycket man lagt ner varor i korg eller vagn för.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare