Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 1332 ggr
Cristine
0

Tågluffa

Har du gjort det någon gång? Vart?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

flisan708
0

Nej det har jag inte gjort någon gång. Men det vore kul.

Maria
0

Nej. Jag ville det när jag var 16 men fick inte. Jag ville göra det ensam och det gillade inte mina föräldrar. Däremot har jag båtluffat en hel del i Grekiska ö-världen.

/Maria

citytjejen
0

Det har jag aldrig gjort. "Back-packer"-resor är inte min grej då jag är bekväm av mig 😃Men jag tycker om att resa!

/Christina

Intehärutandär
0

Nej, det var mångas önskan efter nian minns jag. Hade aldrig ekonomin och efter gymnasiet fick jag barn. En dag kanske jag kan resa runt världen. Barnet flyttar ju hemifrån om ett par år (förhoppningsvis).

Fialialej
0

#4 finns många som reser med barn och jag an tänka mig att just tåg kan vara ett bra sätt. :)

Har inte tågluffat i ordets rätta bemärkelse men under gymnasiet åkte vi Sverige runt på festivaler och då var det tåg som gällde. :)

"På natten är alla katter svarta"

Mirinda
0

Ja det har jag. Det var jättekul.

Första gången for vi runt bland storstäder som Hamburg, Paris, Wien, Lissabon m fl. Det blev lite för många ställen - ett typiskt nybörjarfel. Men vi hade väldigt roligt och träffade många trevliga människor på vägen. Visst var det primitivt. Men vi var unga och äventyret var viktigare än bekvämligheten.

Den andra gången blev det en kombinerad tåglugg (ner till södra Italien) och båtluff (i den grekiska ö-världen). Mycket sol och bad och något bekvämare boende, eftersom reskassan var bättre den gången.

Min sambo och jag funderar på att seniortågluffa längre fram, när sonen vuxit till sig och kan klara sig själv några veckor. Då kan både jag och den tågtokige sambon få sitt lystmäte. Han får åka mycket tåg och jag får se nya spännande platser.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Intehärutandär
2

#5 Skulle nog hoppa ut i farten efter x-antal " är vi framme snart?!" :)

penke
0

När jag var ung hade jag gott om tid, men inga pengar
 som äldre hade jag mer pengar , men ingen tid ..

..så det var tur jag reste så mycket jag gjorde när jag var ung *ler*
(det var väldigt nyttigt, lärorikt, bra livserfarenheter se mer än
 lilla ankdammen..osså mycket kul o spännande människor det finns ,överallt)

--å man måste inte ha så mycket reskassa, sådant löser sig på vägen
 småjobb här o där, nya vänner att hjälpa
 om man nu fattar att det är Vägen, som är målet 😛
 (solbränna, härliga stränder o spännande discon kommer på köpet)

min första tågluff gjorde jag i tonåren, den gick via Grekland, Italien o Frankrike, jag jobbade i Tyskland då, fick krångla dit ett interail-kort o startade därifrån 🙂

den senaste "interailen" gick genom Turkiet i 3½vecka
eg, var det bara billigare med interrail till Tessaloniki , och därifrån krångla sig över till "Konstantinopel" (det var krångligare då,..läänge sedan) Då SURADE grekerna om man åkte från Grekland, nu lär det vara öppnare..

tågluff är ett fritt o härligt sätt att resa *ler*

penke