Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 741 ggr
Cristine
0

Smycken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

använder du sådana varje dag?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Mustangcab]
0

Har alltid ett halsband och örhängen i guld på mig dygnet runt.

signemo
0

Ja.

Har på mig min förlovningsring o vigselring, min mormors förlovningsring, och en ring jag fick av min man på 40 årsdagen.

Ett halsband som gått i arv från min mans farmor ( hon fick det av sin fästeman när de förlovade sig ) samt min  mormors mormors halsband.

Kanske verkar konstigt att bära halsbanden. Men de har blivit en del av mig, ett sätt för mig att hedra dem.

Känner så att varför lägga dem i ett bankfack eller skrin. Har jag dem i ett skrin kan de bli stulna. Och det är nätta o enkla i utförandet. Inget pråligt eller så.

Eleganta. Kanske inte för andra, men för mig är det det. De bär på minnen

Var rädda om varandra

Intehärutandär
0

Jag tål inte nickel, så jag har örhängen, ringar och piercingar i stål. Fina och stilrena för mig.

[peter54]
0

Aldrig annat än på festliga tillställningar, då använder jag min vigselring och eventuellt min guldkedja med berlock runt halsen. Till vardags kan jag inte ha sånt på mig, de är irriterande och i vägen eller så blir de förstörda. 🙂

signemo
0

Du är go du Peter. Är det irriterande med smycken.  😃. Fast jag förstår dig. När vi hade djurså tog jag av mig dem när jag gick ut i ladugården och på mig dem när jag kom in igen

Var rädda om varandra

Maria
1

Jag har mina vigselringar, armband, halsband och örhängen.

Eleganta däremot vet jag inte om de är…..🤔

Min man har aldrig smycken.

Han ville vi skulle köpa silverringar när vi firade silverbröllop och det gjorde vi. Jag tror han hade sin ring i 2 dagar sedan kom han hem utan. Han hade kört den i lövsugen på jobbet så den såg ut som en åtta😃

/Maria

[Mustangcab]
1

# 6 Inte som in man då som inte har någon vigselring då han inte kunde ha den i arbetet. Jag protesterade och sa att han skulle inte få något av mig under vigseln. Han funderade ett slag och sa , jag kan köpa ett litet verktyg istället😂

Kan tillägga att det blivit många både stora och små verktyg under årens lopp.

Maria
0

#7 Haha, ja det går väl lika bra med en borrmaskin😃

/Maria

[Mustangcab]
1

# 8 Uppenbarligen - vi har varit gifta i 36 år den 11 juni i år😃

fotokrafs
0

Nej, inga smycken. Har knappt inga heller. Jag och maken skaffade faktiskt varsin billig silverring när vi förlovade oss. Slarviga jag tappade bort min ganska snabbt, antagligen är den någonstans i mammas gamla trädgård.

[peter54]
1

#5 Haha, ja jag tycker att smycken är irriterande ungefär på samma sätt som en fluga kan vara det när den kryper på kroppen. Sedan just när det gäller ringar, särskilt guldringar, blir de ju repiga och buckliga så snart jag tar i ett verktyg och tar i verktyg gör jag varenda dag.

Den ring jag har nu har jag fått via drulleförsäkringen. Jag glömde att ta av ringen en gång för många år sedan när jag fick för mig att gå ut och jaga råbock på kvällen efter dialysen.

När jag varit på behandling är fingrarna lite smalare, så ringen satt väl inte så fast på fingret som den annars brukar och när jag skulle klättra upp på en kulle med branta sidor, tappade jag ringen utan att märka något förrän jag kom hem.

Jag var tillbaka till kullen många gånger för att söka, jag lånade till och med en avancerad metalldetektor, men förgäves, så jag aktiverade drulleskyddet på hemförsäkringen, självrisken var 1500 kr. De frågade hos guldsmeden hur min ring hade sett ut och jag pekade naturligtvis på den tjockaste släta guldring de hade. Min ring väger 13 gram. 🙂

Mirinda
0

Jag höll på att svara nej. Jag har tre ringar och en halskedja på mig jämt och tänkte inte på dem. Så van är jag att de finns där att det känns konstigt om jag tagit av dem tillfälligt och inte genast fått på dem igen. Något saknas.

Ringarna är alltid desamma. Men halskedjan byter jag ibland. Till fest kan jag välja smycken som har det där lilla extra. Kanske de kan kallas eleganta.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cristine
0

Eleganta smycken hette stället jag skulle länka till men det var för pråligt så jag byte bild

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JanGBG
4

Hej

Av samma anledning som peter54 bar jag min vigselring i en kedja om halsen. Då  vi har varit gifta i 47 år så var ringen bred och tung, det var mode då.

Min fru hade sin plus en ring med en liten sten som hon hade fått vid vårt första barns födelse av mig.

På en sjukgymnastik blev dom stulna ur hennes skåp. Hon gick inte att trösta! Erbjöd att köpa nya!

" Dom har ju inte varit med då jag gifte mig eller fick barn" Sa hon.

Ta min då ! sa jag. Den har ju varit med.

Så nu har jag ingen vigselring, men min fru har ju en. Det är nog viktigare.

Jag har ju henne att titta på om jag inte skulle komma ihåg att jag är gift.

Afturelding
0

Ja, jag har förlovnings- och vigselringen på mig för det mesta. Tar av dem när jag ska tvätta håret eller plantera/använda verktyg, och då glömmer jag ibland att ta på dem. Och så har jag rätt många smycken i öronen, har ungefär 20 hål 😉 Använder mormors halsband när jag ska vara fin.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
0

Vigselringen har jag på mig varje dag, även örhängen. Ibland armband, och halsband då och då.

/Christina