Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 353 ggr
aggeelin
2

Hemma bäst

Just hemkommen från besök i Sthlm. Restaurang och underhållning igår, föreläsning (jag) och utbildning idag.

Skönt att vara hemma igen.

Vad har du för dig då?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Tycker också att hemma är bäst. Nu börjar sommarstugefolket komma och titta till sina ägodelar och jag får då främmande. Det värsta ( och det bästa ) är att de har hembakat med sig oc h mycket så det blir över.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

#0 Nu blir jag nyfiken…Vad föreläste du om? Låter som en bra kväll med underhållning och restaurangbesök :)

Zabelle   

aggeelin
0

#2 På måndagen möttes jag vid tåget av min kusin och vi åt gott på en liten restaurang, "Hemma på väster". Vi skojade om att personalen (mycket trevliga) säkert kunde se på oss att vi skulle beställa fisk.

Sen var vi och lyssnade på Lise och Gertrud. De spelar blandad musik, riktigt bra. Gertrud spelar bas och sjunger och Lise sjunger mest och spelar piano ibland.

På tisdagen tog jag mig ut till Nacka till vår fackförening som även sysslar med yrkesfrågor och ofta anordningar utbildningsdagar. Jag föreläste om något som har stor erfarenhet av "erfarenheter av webbbaserad utbildning - framgångsfaktorer". Och det gick riktigt bra. Det tar en stund att klura ut vad jag ska prata om och sen gäller det att repetera "inne i huvudet".

Maria
0

#3 Jag är alltid så imponerad av människor som har förmågan eller vågar😛 prata inför en stor grupp.

Ja har gjort det några enstaka gånger och det har varit en "nära- döden-upplevelse"🤪

/Maria

aggeelin
0

#4 Jag pratar ju ofta inför andra. Det gäller att vara förberedd då är det helt ok. Jag är också ofta "engagerad" kring det jag pratar, då blir det roligare både för mig och den som lyssnar. Igår var jag inte så nervös fast jag kanske borde varit det. Tyckte nog att jag kunde det jag pratade om, vilket den här gången var en fördel.

Nära "döden-upplevelser" har jag varit med om. På en mässa med ca 300 åhörare… En annan gång, för länge sen, skulle jag ha kommundelsnämnden att sjunga en barnsång och göra rörelser till, då var jag nervös men det gick rätt så bra - bara väldigt torr i munnen. :)

Maria
0

#5 Fy attan. Stackars dig😉

/Maria

zabelle
0

#3 Det används mer och mer på olika arbetsplatser, webbaserad utbildning. Vi får ofta olika uppgifter som ska lösas via vår "medarbetarportal". Ju fler test vi löst och fler instruktionsvideor vi tittat igenom ju fler poäng får vi. Då slipper företaget samla in alla anställda för att informera om nya regler.

Zabelle   

Maria
0

#7 Så har vi det hos "oss" numera också. Jag har precis fått "diplom" i två genomgångna utbildningar varav den ena handlade om hygien.

/Maria

zabelle
0

#8 Vi kan tydligen vinna en middag för 2 om man gjort samtliga uppgifter som finns tillgängliga, även de som inte är obligatoriska. Oftast gör man ju bara de som man måste….

Zabelle   

Maria
0

Hos oss kan man inget vinna.😕 och alla uppgifterna är obligatoriska.

/Maria

aggeelin
0

Och det är ju oftare jag som står för innehållet i utbildningen Vi håller just nu på och funderar på hur vi ska göra en sån utbildning som ni pratar om. Små korta filmer, ett helt gäng.

Maria
0

#11 Då slipper du kanske prata😉

/Maria

aggeelin
0

#12 Ja, jag hoppas på det. Jag har ingen önskan om att bli sedd (typ mitt ansikte) på film av en massa personer, termin efter termin.