Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 214 ggr
aggeelin
3

Funderar mera...

Jag är uppväxt i en familj med rökare. Jag får kräkkänslor av röklukt. Är det bara jag som känner så?

Funderar på folk (idag på kattutställning) som ställer sig utanför dörren och röker. Det luktar vidrigt, utanför och i hela entrén. Har de inte någon tanke på att det är en vidrig stank? (förlåt till er som gillar doften men jag gör det inte) Jag tycker att det är som om en bil skulle stå och spy ut avgasar utanför dörren rätt in i entrén.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
1

Var ska man röka då om det inte ens är ok att röka utomhus?

Zabelle   

VildaVittra
2

Jag blir vansinnig på rökare som är för lata för att gå några meter till rökrutan utanför sjukhus osv. Då råkar de ut för fräna idiotförklarande små kommentarer ifrån mig. 😛  Alltså, vad tänker dom med?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

zabelle
0

Här är alla sjukhus helt rökfria, finns inga rökrutor. Man får lämna sjukhusområdet om man vill röka.

Zabelle   

Maria
0

Jag är också uppvuxen med rökare och jag slutade själv för 3 år sedan och jag fullkomligt älskar röklukt🤫

Står någon och röker på hållplatsen så ställer jag mig gärna nära.

Jag har en rökande väninna och hon blir så glad att hon får röka inne hos mig😉

Jag har mer ont av avgaser eller starka parfymer faktiskt.

/Maria

aggeelin
0

De kan väl stå några meter bort så det inte drar in i byggnaden?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
1

Jag röker, men tar hänsyn och röker nästan aldrig offentligt.
På tex kattutställningar finns askfat oftast precis utanför entrén, då ställer sig så klart rökarna där.

Zabelle   

Maria
1

Jag håller med om att man absolut inte behöver stå precis bredvid en dörr.

/Maria

[Thiah]
1

#4 jag har lite samma som du. Jag kan tycka att tobak luktar gott.

Maria
0

#8 Haha, jag som trodde jag var ensam😉

/Maria

[Thiah]
0

#9 haha nä, vi är flera =)

Caroline L
0

Vid ingångar och sådant kan jag hålla med, men jag tänker mer på folk som har astma.

Jag ställer mig aldrig vid ingångar där folk passerar utan en bit bort (samma gäller busshållplatser) och går sedan och slänger fimpen i askkoppen.

[Mustangcab]
0

Själv är jag också uppvuxen med rökande föräldrar men jag avskyr också tobaksrök och jag blir täppt i näsan av den. Är gift med en icke rökare.

Anders 50
0

Inomhus gillar jag inte rök, men ute kvittar det. 

Men röker nån pipa så gör jag ett närmande, som bumbleboo och Thiah. 🙂

Värsta oset kommer från dem som låter cigaretten pyra, tar bara nått bloss då och då.

Jag slutade röka 1976.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

susiemicelind
0

Jag känner likadant

susiemicelind fd JereMina Skämtar