Baksmällan.
Jag har märkt att många tror de får baksmälla av kvantiteten, men så är det för det mesta inte, om man inte fått i sig vin som besprutats förståss.
Många blandar hej vilt och det är det som gör det.Man kan blanda t.ex det som är gjort på druvor. Ett exepel är Aperitiv Sherry, vin till maten och till kaffet en konjak.. tar man en whiskey så är det kört!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Baksmälla kommer oftast av den enkla anledningen att man fått i sig för mycket av alkoholen. Vätskebristen orsakar huvudvärk likaså vitamin och mineralförlusten. Baksmälla beror på ovannämbda anledningar och på att alkohol är ett gift som kroppen får jobba hårt på för att få ur systemet. Att blanda är inga problem om man dricker lite.
Det jag skriver fick jag sagt när jag besökte La casa de jerez (sherryhuset ) . Jag har aldrig haft baksmälla och trott det berott på att jag följt deras råd.
Tyvärr är sanningen värre än att man blandar. ligger sherryhuset i ett av de länder där man trodde att vin och öl inte orsakar skrumplever?
Jo då det vet man nog av, och det får man ju utav att dricka för mycket…
Sherry tillverkningen sker i Jerez i Spanien
4 okey för jag minns att du inte trodde det och att det berodde på att dom sagt det till dig. men som sagt. Alkohol är ett gift. Därför tar kroppen stryk ovh mår dåligt vid intag.
Nä jag skrev för det mesta inte..men det är svårt att se på Spanjorerna som sällan har baksmälla för kroppen är så van vid spriten som de intar dagligen.
#6 Det är ganska illa. Jag gissar att leverskador och levnadsålder ligger lägre i de länder som man har dessa alkoholvanor.
/Maria
Man ska vara försiktig med att blanda.. Mörkare alkoholdrycker brukar ge större bakfyllor om jag inte minns helt fel.🤓
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Baksmälla. Vet jag kan Carljan pratade om o det hade med tillverkningen av vinet.
Sen så är ju alkoholen ett gift.
Men som jag när jag har druckit har inte varit sjuk dan efter så som vissa andra….
Så jag tror nog att det ligger mycket sanning i vad cristin säger.
O whisky sägs vara färgad sprit o kan ge som extra bonus huvudverk.
Mina tankar.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#1 Så är det ju, att man fått i sig mer än vad man tål.
Sen kan man ju öka och sänka sin alkoholtolerans utifrån hur ens dryckesvanor ser ut. Mina värsta baksmällor har jag haft när jag dels druckit mer än vad jag tål kombinerat med för lite vattenintag.
/Christina
#0 Hm många andra "smällar" har jag fått i livet, men aldrig, baksmälla. 🙂
Snigen. Du är la för Go''🌺
Lena.P är jag i verkliga livet.
Enligt vad jag hört är skrumpen lever vanligare här och i F inland och Ryssland än i andra länder och det ska vara för att en del har vanan att dricka kanske en kvarting med vodka + en massa öl på en kväll medans den kvantiteten dricker spanjoren utspridd på flera dagar.
13 Det farligaste är när levern aldrig får vila. Den har nämligen en förmåga att repa sig själv till viss del. Men vid dagligt bruk får den inte chansen. Ska kolla upp statisk på det här.
Sådant uppfattning har även jag om saken vad Hera säger #14 . Fakta vet jag ingenting dock.
#12 👋🤗
jag är i princip aldrig bakfull, så länge jag låter bli öl. 🤔
Jag tror det är väldigt individuellt och jag tror även att det ofta beror på vätskebrist.
Som jag har uppfattat det så är det ju mängden av sprit som gör att man inte mår bra i håret dagen efter.
Och blandar man olika vin och spritsorter så verkar det som det slår till värre tycker jag. 😉
Det enda som man är pigg på dagen efter är hembränt tillverkat av kunniga Jämtlänningar! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!