Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 3272 ggr
[peter54]
1

Röde Orms nya terrarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det klart! Röde Orm har fått sin "julklapp". Jag har såpass trångt i mitt terrarierum så att det är svårt att få med hela terrariet i en bild.

Lite udda info om växterna; det är vanlig murgröna av siden, men hur jag fick tag på dem är lite kul. Jag brukade köpa murgröna som girlander på Plantagen tidigare, men så för ett par år sedan försvann den varianten och istället började de med murgröna med stela jobbiga stjälkar som inte går att forma alls, bladen hamnar uppochner och man måste binda fast med ståltråd, skitjobbigt.

Jag ville inte ha sådana i det nya terrariet, så jag började söka på nätet efter bättre murgröna och till slut hittade jag sådana girlander som är som en kedja av plast med sidenblad på varje länk, men var? Jo på bröllopssidan.se, haha.

[peter54]
2

Själv verkade han mest chockad över att plötsligt ha så mycket yta. Röde Orm har fått sin julklapp 🙂

Maria
2

Oj så fint terrarium. Vilken läcker orm. Passande namn också😉

Tänk att man kan hitta saker där man minst anar.

Han kanske vill ha en fru?😃

/Maria

[peter54]
1

#2 Det är svårt med en fru till en sådan jätte. Jag hade en gammal stor hona tidigare när han bara var 5-6 år och inte så stor som han är nu. Idag är han såpass stor att alla honor blir skräckslagna när de ser honom. De kastar sig mot frontglasen i ren panik, så han får nog nöja sig med de tre kullar ungar han blivit far till i yngre år.

Jag har en bild på Röde Orm med sin gamla fru, hon dog 2006 i äggstockning 15 år gammal. Bilden är tagen i april 2006, då var Röde Orm 6 år och ungefär 145 cm, honan var nästan lika lång, men grövre än han då. Hon var mycket äldre än han, vilket syns på huvudets storlek, hon har större huvud än han och dessutom har hon vit nosspets.

Cristine
2

Så mysigt det blev, jag skulle kunna tänka mej ett sådant litet hörn för att bara slappa.

Man kanske kan hyra in dej som dekoratör?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.