Tomteservis
eller särskild julservis, har du det?
http://www.fyrklovern.se/asas-tomtejul?gclid=CKOy8O22qrsCFclQ3godFFMABQ
De ringde till mej eftersom jag har 2 kaffeserviser därifrån och frågade om jag inte ville ha ett paket på två för att sedan bestämma om jag ville ha mer.
Jag tänkte att servis för två var lagomt till Nadesch och mej under julen jag fick 2 förrätts tallrikar 2 stora tallrikar 2 stora serveringsskålar och två små för 47 kr.
Eftersom vi ska fira julen hos sonen behöver vi inte mer
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, det har jag inte.
Man kan duka juligt med servetter och annat utan att behöva ha särskilt porslin som tar plats tycker jag.
/Maria
Jajamensan. Inte med tomtar dock men med bilder från Kalle Ankas julafton från Fyrklövern.
Vi har det hemma, stora vita tallrikar med små tomtar i kanterna :) Har även det i skålar.
Jepp. Har Kalle Ankas Jul-servisen från Fyrklöver. Inte hela, men vinglas, tallrikar, sopptallrikar och assietter.
Nej, vi har inte ens en hel vardagsservis 😃 Vi har fortfarande det typiska studentporslinet som är hopplockat från inte mindre än 5 olika serviser. Men det är lite charmigt det också.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Nix :)) Myser till det med speciella ljus, mina vanliga vinglas och servetter
Ingen tomteservis här heller. Mamma hade alltid en sån när jag växte upp. Den var speciell och den tyckte jag om.
Vi har också den som nämns av #2 och #4. Den i länken gillar jag inte formen på och det gör inte frugan heller.
Jag skulle önska att jag hade en julservis. När vi hade många barn som bodde hemma och var ganska "fattiga" så började jag köpa en julservis som de året därpå hade slutat att tillverka. Funderar faktiskt på att köpa en.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nix, och tycker inte jag behöver någon heller, duger gott med den vanliga
Var rädda om varandra
Jag har en kanna med jultomtar på som mamma vann på rörstrands jullotteri för kanske 20 år sedan. Använder den dock aldrig.
Nej.
Hade gärna velat ha den med Kalle Anka eller någon annan men de är så dyra och eftersom jag inte har någon familj som jag firar med hos mig är det ingen idé!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej. Men vi har en del rött porslin som vi brukar använda annars också. Det enda "juliga" vi har är glöggkopparna med röda julstjärnor på.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Ja, där sa du något Mirinda! Jag har två set med glöggkoppar, det ena är med julmotiv och det ena är helt grönt. Brukar endast använda det gröna setet då det även finns en glögg gryta till som jag kan ha ett värmeljus under.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mysig tomteservis, Cristine!
Här kör vi utan julservis, vi har inte så julfixat överhuvudtaget. Men vi har i alla fall hyacinter, några julljus och ett änglaspel. Vi är nöjda så🙂
/Christina