Husvärmen
Inte underligt att folk sagt "Men så varmt du har det här" mitt i smällkalla vintern fast jag bara haft en fläkt på. Jag tror jag eldade 5 ggr förra vintern.
Med dessa inner och ytterväggar är det nog svårt för kylan att komma in.
Hur har du de?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Låter härligt Cristine!
Själv bor jag i lägenhet och fryser alltid på vintern, ja även på hösten när det börjar blåsa bra ute. Vi har ventiler som inte går att stänga helt utan då får man tejpa igen dom, vilket jag gör under vintern i alla fall i vardagsrummet, jag kan inte sitta i det draget med min nacke och axlar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Så tråkigt tarottstollan att det drar så från ventilerna.
Ja, det byttes fönster här i husen för några år sedan och då blev det 2-glasfönster med dessa ventiler.
Det är många som klagar på att de fryser, HSB tänker inte på att det finns människor som inte håller på och rör sig hela tiden och därigenom håller sig varma på ett annat sätt än vi som sitter stilla i långa stunder.
En del säger att ventilerna skall vara öppna hela året runt men på papperen vi fick står det att de skall stängas på vintern. Inne i ventilerna finns det en borste som hindrar den värsta kylan att komma in men det hjälper ju inte mig när det drar!
Så jag tejpar igen dom helt!
<<<Men kylan går lätt genom tejpen varför stoppar du inte dit isolering.
Har inte koll på temperaturen, men tror att det är bra inomhustemp. Fryser inte… Bor i lägenheten och ett tag funderade vi på varför de inte satt igång värmen… tills vi kom på att vi bara behövde lufta elementen!
Det går inte det är bara pyttesmå runda hål i ventilen. Som ett nätgaller fast i plåt.
Här är så kallt! Det drar isande vindar 3-4 dm upp. Riktigt vidrigt kombinerat med onda leder. Var kallt i förra lägenheten med. 10 grader på vintern i sovrum pga rötet fönster.
Varmt o gott här! Men det krävs att jag eldar en brasa i vedpannan varje dag nu på vintern.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det är många boende i lägenhet som klagar på värmen och där mamma och pappa bodde ville inte husvärde höja den.
Vi har det varmt o gott. Vi har inte satt igång elementen än :)
Zabelle
Vi har varmt hemma, men här hos mina föräldrar är det iskallt!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se