Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-Àr-fritt-vÀl-valda-ord
LĂ€st 310 ggr
Cristine
0

FruktansvÀrt.

*😡 Kineserna sliter pĂ€lsen av levande kaniner för att vi ska kunna köpa en angora kofta eller tröja. Har de inget hjĂ€rta i kroppen. Bojkotta sĂ„dana klĂ€der.

Cris sajtvÀrd pÄ Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför stĂ„r mina fötter pĂ„ jorden nĂ€r resten av min kropp Ă€r ute i rymden.

Jessicahagstrom94
0

Har ocksĂ„ sett det.. fruktansvĂ€rt Ă€r det rĂ€tta ordet, bojkotta ocksĂ„ för den delen. SĂ„ fĂ„r det inte gĂ„ till.😡😭

[Lillmatten]
0

Ja jag hörde det pĂ„ radion! sĂ„ sjukt!!! egentligen sĂ„ ska man ju klippa dem. Men de menar att dĂ„ blir det ju nĂ„gon cm kvar pĂ„ kaninen som gĂ„r till spillo😼 jag blir sĂ„ förbannad sĂ„ det finns inte ord för det.

zabelle
0

Jag mÄr illa pÄ riktigt och hÄller pÄ att krÀkas nÀr jag ser dessa vidriga bilder.

Zabelle   

Maria
0

Fyyyy faaaaan😡

/Maria

snigelpiga
0

Sjukt och vidrigt. 😡

Stackars djur.

Fridaaaa
0

Hur vet man vilka klÀder som Àr gjorda pÄ sÄdan ull och sÄ dÄ?

Ja det Àr riktigt hemskt, lÀste att de fick nÄgra milimeter lÀngre pÀls som de rykte bort. Egotrippade mÀnniskor alltsÄ

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Cristine
0

Fridaaaa
1

#7 Fast stÄr inte att det Àr frÄn Kina (vad jag kan se).

Hade velat ha en lista dĂ€r man kan se det, om det nu finns. 
Nog aldrig dock köpt nÄgot plagg med angora, skulle jag göra det, skulle det bli av svensk

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Cristine
0

Det Ă€r det temas man mest talar om idag, folk Ă€r vĂ€ldiogt upprörda och vill att myndighetrna ska ta tag i detta men tyvĂ€rr sĂ„ Ă€r principen om fri handel  vĂ€ldigt stark och ingen svensk myndighet har mandat att stĂ€lla krav eller kontrollera produkter som importeras.

- Varken Sverige eller EU har rÀtt att stoppa den hÀr sortens import frÄn andra lÀnder.

Det Ă€r varje kedja som köper in produkterna som ska stĂ€lla krav.'

SÄ det Àr vi som ska stÀlla kraven pÄ dessa och se till att de följs

aggeelin
0

Fyyyyyyyyyyyyyyy. Det rÀcker med att höra. Vill inte se bilderna.

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

Cristine
0

Jag kan inte heller se dem Agge

Afturelding
0

Allt som Àr billigt kommer generellt frÄn asien och utvecklingslÀnder. Mycket specifikt frÄn Kina. Och det Àr vÀl knappast nÄgon nyhet hur djurhÄllningen ser ut i Kina, kan jag tycka.

Hela textilindustrin lever pÄ billigt arbete och dÄliga förhÄllanden. Man fÄr inte bara kvalité nÀr man betalar mer, utan man Àr ocksÄ med och betalar arbetarnas lön, bÀttre odling och bÀttre djurhÄllning. NÄgot som jag tycker Àr sjÀlvklart. Jag syr 95% av alla vÄra klÀder sjÀlv, med antingen Äterbruksmaterial eller ekologiska tyger. Inte heller brukar jag nÄgot som har djurtestats utanför EU (all kosmetika i Kina djurtestas, med ungefÀr sÄdana hÀr villkor för försöksdjuren).

Det Ă€r hemskt att det ser ut sĂ„hĂ€r, men det Ă€r som sagt ingen nyhet att det Ă€r sĂ„. Även om detta med angorakaniner inte varit uppe förr, sĂ„ finns det otaliga andra fall med andra djurslag. IKEA sĂ€ljer fĂ„rfĂ€llar frĂ„n Kina, men vill inte gĂ„ ut med vilka gĂ„rdar de köper frĂ„n. Undra varför.

Det Ă€r dock vĂ€ldigt bra att folk reagerar och krĂ€ver intyg pĂ„ vart varorna kommer ifrĂ„n.

/Rebecca
SajtvÀrd pÄ kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare pĂ„ fantasy.ifokus.se

Cristine
0

De stora KlÀdesjÀttarna köper ocksÄ lÀder utifrÄn dÄ det Àr billigare, man undrar hur det gÄr till dÀr?

Röstningen nu avslutad – fr o m Ă„rskiftet vilar hemligstĂ€mplen över svenska myndĂ­gheters kontakter med utlandet

Det skedde trots att över 1400 protester inkom till alla riksdagsledamöter timmarna innan röstningen.

NÀr myndigheterna mörklÀgger sÄ gör företagen likadant

[Sisa]
0

Vad sĂ€ger man ?     😱