Adventspynt?
Har du pyntat?
Här har flera grannar pyntat i sina fönster i den här veckan. En granne som alltid är tidig hade satt upp hela kittet förra veckan plus juldukar och allt inne plus dekorationer ute.
Jag tycker att det känns lite tidigt. Visserligen lyser det upp :) i den mörka natten (som börjar lite kring 15 på em). För mig passar det att ta lite pö om pö. Hur gör du?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har faktisk satt ut en ljusslinga och lite granris på ena stolpen på den nya farstukvisten.☺️
Har även lampor i en liten björk inne i trädgården.
Vi bor granne med ett höghusområde och massor med balkonger är redan smyckade.
Jag tycker kanske det är lite tidigt med samtidigt så ljusar det upp i mörkret så varför inte😉
Däremot har jag inte några adventsljusstakar i fönstren ännu.
/Maria
Ute är det jättefint tycker jag!! Det behöver lysas upp.
Det är mer "hela kittet" med juldukar och allt som jag tycker är tidigt.
#2 Ja där håller jag med dig. Inomhus får vänta ett bra tag till.
/Maria
Jag gör lite olika från år till år. Ibland är jag tidig, ibland mindre tidig. Beror alldeles på hur mycket annat jag har att göra. Men jag tycker att var och en gör som de vill - inget jag bryr mig om. Däremot blev jag riktigt förbannad häromdagen då jag såg på facebook att en person hade fotat och lagt ut en bild på en av mina vänners juldekorerade hus och folk förfasade sig över detta. Låt bli att titta på andars dekorationer om man inte gillar det och seda så är det ju de själva som betalar strömräkningen för alla slingor och stjärnor de har tända.
Jag älskar advent och juleljus och skulle kunna ha hur mycket som helst om pengar och tid funnits i överflöd. Njuter av att titta på både mina och andras ljus! 🙂
Det är härligt att promenera i adventstid och se på andras pynt ute i trädgårdar och på balkonger. Jag försökte övertala sambon att få ha en riktigt "gräslig" men rolig snögubbe utanför men det gick inte hem :( . Jag tycker att sånt utepynt är roligt!
Vi har någon i stan som har massor massor av utepynt och dit går många och ser på det och tycker att det är fint!
Jag har inte sett så mycket julpynt än. Sa för någon vecka sedan att granen på gården var tänd men det var visst bara tillfälligt… De kanske skippar ljusslinga i den eller om de ska skaffa ny.. får se.
Vi och våra grannar brukar sätta upp slingor och göra fint utomhus tillsammans runt 1:a advent. (Då ingår korvgrillning)
En av grannarna har köpt en (vidrig)🤐 stor lysande ren med vagn… Den ska ju ut så klart, maken har hittat en alldelse för stor tomte som han döpt till Efraim, han kommer säkert att göra renen sällskap. (närmare jul)
För något år sedan kom maken hembärande med en gigantisk halmbock, den kommer inte att få komma in i huset i år heller (!) utan får göra renen o Efraim sällskap utomhus!
Jag gillar ljus och slingor och att folk gör fint till advent, men juldukarna får ligga kvar i lådan några veckor till hemma hos oss.
Sen tycker jag var o en får göra som den vill 👍
Zabelle