Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 274 ggr
KaiPon
0

Irriterad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara jag som blir irriterad på folk som blint säger grattis när någon påpekar att dom är gravida?

Hade en kompis som gjorde det och bad om hjälp, för hon visste inte om hon skulle behålla ungen. Statusen såg ut ungefär såhär; 'Jag är gravid. Hjälp, vad ska jag göra? Vet inte om jag är redo!', men folk verkade sluta läsa efter ordet 'gravid' och grattade henne vitt och brett. Sen kommer jag in och säger 'Gör vad du känner är bäst, finns och stöttar dig igenom det hela ❤️', varpå jag får en massa som klagar på att jag inte är glad för hennes skull.

Varför i hela h-vetets skull ska jag vara glad om inte ens tjejen som är gravid är glad för det?

Nu har det hänt igen, och denna gången var det en Facebook "lek" som sa att 'sätt detta som din status om du gör x, y eller z'. En sån grej. Och nu kunde jag inte hålla i mig, då jag personligen vet att det sista tjejen i fråga just nu behöver är en unge. Hon har så mycket att stå i redan som det är och vet knappt upp eller ner vad gäller henne själv, hon är helt enkelt inte redo att bli mamma. De som skrivit grattis är folk som träffar henne garanterat oftare än vad jag gör, men som inte verkar känna henne.

Aja, var bara tvungen att skriva av mig, blev så innerligt irriterad och förbannad.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

aggeelin
0

HÅller med. Det går inte att gratulera den som inte vill - det blir ett märkligt sätt att bete sig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet