Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 4241 ggr
Cristine
0

Långt hår..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har alltid varit avundsjuk på dem som har långt och vackert hår , det är så kvinnligt.

Det är ovanligt med så långt som det Chik har.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
1

Jag tycker långt hår är vackert på både män och kvinnorTungan ute

/Maria

chik
0

Långt hår!!!

Vist är ett långt väl sköt hår vackert.Men som mitt, Tunt o orkeslöst""Känns det som o bara i vägenFörvånadGår ju nedan för Rompan*

En fläta som inte hänger mitt på ryggen utan är överallt o när man går på toa så får jag lägga den runt halsenSkäms

Men jag fick la någon konstig Kris när jag fyllde 50. O bestämde mig för o inte klippa mig merCoolo det har jag inte gjort…..

Någon mer Här som har långt hår…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Jag har nästan alltid haft långt hår så att jag kan sätta upp det i tofs.

Nu var jag ju ganska skallig för ett år sedan så jag klippte allt men jag börjar låta det växa nu. Jag kan ha hårspännen vid sidorna om jag vill.

Jag trivs bäst i långt hår.

/Maria

chik
2

Bumbleboo..Det kommer vet du..Håret.

Kom o tänka på en liten gammal ungmö, kommer inte i håg hennes ålder..Men detta var i slutet på 70talet o hon var en sådan där liten människa som man bara måste bli impad av..

Liten o rulltid o hjulbent med tjocka gråa stumpor, över detta klänning som var storblommig o ett enfärgat förkläde..

O så hennes hår en truls, som teskedsgumman….O när kon släpte ner det för o kamma sig. stålgrått kraftigt o gick nedanför hennes rumpa.

O håret var hennes stolthet***Det enda som hon ägde som bara var hennes..

Så kom hon in på sjukhuset" o där klipptes det av..Det fans ingen tid o sköta det…O då Dog lilla Rut…En så härlig liten gumma…Gråter

Mitt må vara långt..Men Så Tunt o tråkigt..

Maria
3

Himmel vilken lång flätaFörvånad

/Maria

Namiko
0

Jag trivs både i långt och kort hår. Har haft långt större delen av mitt liv och när det var som längst slutade det någonstans vid armbågarna. Sen klippte jag av allt för två år sedan och har haft kort sen dess, men nu vet jag inte längre hur jag vill ha det och tills jag kommer på det så klipper jag mig inte alls. Jag har turen att ha väldigt lättskött hår, behöver knappt borsta det alls ens när det är som längst och därför nöts det väldigt lite också. Har jag långt hår klipper jag mig inte mer än en gång per år.

Här är jag för några år sedan med det som var normallängd på mitt hår då.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

chik
0

Namiko. Härlig Bild..

Cristine
1

Härliga Bilder säger jag!Skrattande

Fridaaaa
3

#6 Härlig stil du har:)

Jag vill ha långt hår, saknar det långa jag hade i somras. Men odlar för fullt! :)
Försöker desstom få fram min orginalhårfärg, så jobbigt att färga långt hår ;)
Hade långt hår även som liten men när jag började 1an klippte jag det kort till axlarna vilket jag såklart ångrade sen.

Här är på mig från i somras. Satsa på att få långt hår igen! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
2

Så fina Ni är i era långa hår..jag avundas er!  Kortklippt som jag är betyder att man alltid får hålla på med håret..blöta och blåsa varje morgon..Rynkar på näsan

Lättare då med långt..bara att göra en tofs, en svans eller en knut..och sen är det klart!   Glad

zabelle
0

Så fina ni är Glad

Långt hår är snyggt tycker jag dessutom är det bekvämt och tar inte så lång tid att sköta om det. Jag har mitt uppsatt i svans eller fläta när jag jobbar men låter det vara löst när jag är hemma.
Det sista året har jag bara klippt topparna några gånger så mitt hår når ner på halva ryggen nu.

Zabelle   

Maria
0

#11 Ja, precis. Det är mycket jobbigare att sköta ett kort hår än ett långt tycker jag.

/Maria

penke
0

"Alla" vill väl ha någon annans hår..
att bara ha långt hår för långt hårs skull för att "flickor" ska ha långt hår..kan jag tycka är lite trist
kort eller långt,när det är en tanke bakom frisyren blir den vacker*ler*

som barn hade jag lite längre,men blev galen på att det så  ..förfärligt lockigt ,ville hellre ha rakt !
så jag hade mest korta/snaggade frisyrer,ibland med rakade mönster
som vuxen(sic) hade jag ett tag ganska långt,ned mellan mina skulderblad med längsta flätsnodden *skratt*

,  penke

pius314
0

Gillar kort, enda gången långt är kul är när man ska på stor fest. Annars ser jag ut som tonårs-jesus.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Cristine
3

En bild Penke..vill ha en bild!!!

Jag håller med om att det är bekvämast långt och lätt att hantera.

När jag var något så när ung så var  svinryggen på modet och det passade mej perfekt för jag tycker den är elegant och också praktisk och lätt att göra, sååå bekväm på resorna.

På fotot som är reklam,Skrattande är den gjord av frisör en väldigt snygg ung kille…men homo!

Maria
0

Åh, så fint CristineGlad

/Maria

Cristine
0

Ja visst är frisyren fin, man kunde ha den till både vardags och fest.Glad

Namiko
1

Jag tycker att långt hår kan vara väldigt jobbigt ibland. Jag trasslade in armarna i mitt när jag sov, armarna fastnade också i det när jag simmade för hårsnoddarna klarade inte av att hålla ihop det när det var blött mer än några minuter, jag kunde inte jobba med utsläppt hår för då föll det ner i toaletterna och precis som med simningen så ramlade tofsarna ut när jag sprang, det hände även att jag satte ett knä på håret när jag skulle klättra upp någonstans och sen knäade mig själv i ansiktet med det andra.

Kort hår kräver mindre för mig, mest för att jag gillar när det är rufsigt så morgonfrisyren får vara som den är och blir ibland ännu mer tillrufsad med hårspray.

Det löste sig dock till slut med mitt långa hår när jag började ha två flätor högt upp på huvudet (dom som har sett NCIS kanske har sett Abby i samma frisyr).

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

#18 Jag gillar Abby och hennes frissaGlad

Jag har precis städat ur badrumsskåpen på en massa halvfulla flaskor och  allt möjligt jox som man sparar på.

Då hittade jag min påse med alla snoddar och hårspännen och klämmor och snart så kan jag börja använda dessa igenFlört Jag längtar.

/Maria

[Sisa]
0

# 15  Så vackert..tänk om man hade detta hår!    Kyss

Fridaaaa
0

Glömde skriva: TYcker det är fult när killar har långt hår, :P Alltså ner till axlarna osv, så att dem kan sätta upp det. Men gillar inte skalligt heller ,)

stina63
0

Tjusiga bilder på er.

Jag har kort hår, Men jag ville ha långt hår som barn, Rätt länge även när jag var ungdom, Men de gick inte alls men de brydde jag mig inte om när jag var barn, för jag skulle ha långt mörkt hår,

Nu  nöjer jag mig att ha mörkt hår som jag alltid har haft. Nu har jag kort hår de är rätt snyggt de med, De passar jag bättre iSkrattande

Anders 50
0

Jisses vilka snyggingar som visar upp sig här! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pius314
0

Tycker att mitt korta är sååå mycket mer lättskött Tvätta och ha i lite saltvatten, rufsa runt. Klart :-D

chik
0

Cristine#15 vilken bild..Så fin..

Cristine
2

Tack alla….  Sminkad, kammad och retuscherad

penke
1

kul foto du lägger in Cristine
jag får bara associationer till en scenuppsättning av ..Mozart Förvånad :- )

jag har rivit i gamla fotolådor,hittar bara inte fotot jag tänkte scanna in
"suck" 
skabara ..

,  penke

pius314
0

#2 men om du inte trivs (och krisen gått över) varför kapar du inte av en meter? Flört

Intehärutandär
0

Jag har långt, fotot är ett par år och tyvärr har jag brutit av någon dm förra vintern. Klarar inte av att ha kortare hår, känner mig naken och okvinnlig. Men det växer så sakta och är lika tunt som Chik ovan. Dock har jag lockar, så kan lura betraktaren att det finns volym. 

Min son börjar få långt med. Hans hår börjar gå ner på ryggen, även han kopparbrunt och lockigt.

Intehärutandär
0

Okammade barnet. Man blir lika förvånad varje gång har tvättar håret och det är rakt - hur långt det är .

Cristine
0

Så snygg du är Snövit, jag tycker inte ditt hår ser tunt ut..då skuööe du se mitt, sonens går nog deanför skulderbladen skulle jag tro.

Det är konstigt att du påminner om en väninna jag hade i Spanien so hette Snövit på riktigt, Blanca Nieves! Hade också en väninna som hette bara Nieves..snö.😃

Intehärutandär
0

#31 Där ser man. Jag har kallats Snövit så länge jag kan minnas. Speciellt då jag färgar håret svart. På fotot ovan är det sommar och jag fått fräknar, men annars är jag blek - som Snövit. 🙂

Det är många som blir förvillade av mitt hår, men drar man ihop det till en tofs, så går lillfingret runt tofsen. Orättvist kan jag tycka då mor, bror och sonen har tjockt!

Anders 50
0

#30 Trodde inte du hade så stora barn!  😮  😉

Intehärutandär
0

#33, Jodå. 14 år är han. Jag är 34 år. 😃 Mamma är 52 år och mormor är 79 år. Så nu fick Du fyra generationer på rad. 😂

Anders 50
0

#34 Där ser man!   Ja du kan ju inte rå för att du ser yngre ut! 😃

Jessicahagstrom94
0

Jag har långt hår men det är så tunt och platt så jag hatar det.😕

Intehärutandär
1

#35 Det är jag glad för. 🙂 Förra vintern fick jag visa leg för energidricka (16-års gräns), det var väl att ta visserligen.

Disturbed-Angel
0

Jag önskar mig både tjockare och längre hår.. Och gärna rött hår på heltid ;)

[Sisa]
0

Det finns så många knep numera..har man inte långt hår, kan man göra det långt!    🙂

Afturelding
2

Jag är väldigt nöjd med mitt hår, det är både långt och tjockt (läs: jättetjockt). Det ska bli ett par cm längre dock, har sparat de senaste fyra åren och snart är det midjelångt 🙂 2008 rakade jag av allt hår så att det var 2 mm, och nu har jag längre hår än jag någonsin haft.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Lillmatten]
0

#40 oj vad fint hår du har! drömhåret på högsta grad! :O

[Sisa]
0

# 40    Lyckliga Du!     🙂

Cristine
0

Åhh vilket vackert hår..vilken lycka

fotokrafs
0

Vad fina ni är 🙂

Själv har jag halvlångt , och vet inte om jag ska klippa bort 1½ dm eller om jag ska spara. Raka bort det får jag inte för maken

Afturelding
0

Tack så mycket! Jag slutade färga håret och använda värmeverktyg (och schampo), och så blev det såhär 😃

/Rebecca

[Lillmatten]
0

#45 Vad använder du istället för schampo? :)

Afturelding
1

#46 Bara balsam 🙂 Vilket i och för sig kräver att man inte använder något med silikoner eller mineraloljor också. Läs inne på lockig.se om du vill veta mer! Jag använder dock ett milt schampo ibland, ungefär var 3:e månad. Vi med rakt hår brukar kunna behöva det. Men det är ju en stor skillnad på att tvätta håret med schampo 4 gånger/år, istället för 100+ gånger.

/Rebecca

Fridaaaa
0

#47 Vad använder du för balsam då? 🙂

Afturelding
0

#48 Jag blandar Coop x-tras till hårbotten med Tresemmés Naturals i längderna 🙂 Men jag letar efter ett bra tvättbalsam som är ekologiskt.

/Rebecca

Fridaaaa
0

#49 Ok 🙂 För har funderat på att testa med balsammetoden.
(dock går dem två du använder bort, fungerar inte på mitt hår), tänkte om jag hittar något utan silikon och så i 🙂

Intehärutandär
0

#40 Åh, vad snabbt. Jag kapade mitt långa hår till page 2006 och 2011 var det nästan ner till höften. Mitt hår växer saakta och är supertunt och trist.

Cristine
0

Vi tvättar det med äggula!

Cristine
0

Äggula Hair Treatment

Hem ⟩ Hårvård ⟩ äggula Hair Treatment

Dussintals människor runt om i världen att flytta sin uppmärksamhet till naturläkemedel hårvård, på grund av de skador som kemikalier i schampon och andra hårvårdsprodukter gör att ditt hår. Å andra sidan, om du kan få ditt hår behandling gjort utan att spendera alla dessa pengar, så det är bäst! Den äggula, den gula delen av ägget, inte bara gör en näringsrik kost, men också råkar vara en hårvård resurscentrum. Äggula innehåller lecitin och proteiner som stärker håret. Dessutom, ägg är rika på vitamin A, E och D, som är viktiga näringsämnen för att förhindra håravfall, förbättra hår hälsa, textur och glans. Också skydda håret från effekterna av föroreningar strålar, klor och UV.

Äggula är bra för ditt hår? 

Det finns flera fördelar med att tillämpa ägg på håret. Den brist på vitaminer, ärftlighet, brist på näring till hårbotten, etc. kan resultera i håravfall. Håret blir tunnare och låg, vilket leder till skallighet. Som vi såg äggulan är en underbar källa till protein och ger hårbotten med erforderlig ström, vilket leder till att tillväxten av friska, glänsande hår. Den fungerar som en naturlig fuktighetskräm för torrt, skadat hår. Dessutom, essentiella fettsyror och vitaminer som finns i äggula ger den ett högt konditionerande effekt på torrt och skadat hår. Fettsyror också förhindra mjäll invasion och ger glans till håret. Äggula mjukar hår ansökan, gör det mer hanterbart och minskar förekomsten av frizz.

Separera äggulan Vit 

Undersöka äggula hår behandling, separera gulan från äggvitan. För detta måste du ta en glasskål och knacka i mitten av ägget tillräcklig kraft, på kanten av koppen. Ägget är knäckt på mitten. Nu, utan att bryta ägget öppna, snurra ägget upprätt i handen. Äggula är tyngre kommer att sjunka till botten. Nu gradvis bryta toppen av ägget och ägget tillåta att sippra in i behållaren. När all äggskal, har den övre luckan tömts, långsamt överföra äggulan i det nedre huset av det övre huset. Gör detta några gånger tills all ägget är separerad från äggula. Dess äggulan är klart att användas för behandling av håret.

Behandla hårtyper äggula 

Äggula kan användas med olika vardagliga produkter hittades i köket. De gör utmärkta hår masker oljor och juicer. Låt oss ta en titt på några av dem:

Äggula : Ta äggula separat och lägg i en skål. Vispa ägg äggula blir en lösning. Tillämpa denna misshandlad äggula i hårbotten och håret och låt stå en halvtimme. Tvätta med kallt vatten. För normalt håravfall, är tillämpningen av äggula en gång i veckan är lämplig. Efter en månad av att tillämpa äggula är att ditt håravfall har reducerats avsevärt.

Äggulor med mandelolja : Ta en äggula i en skål och tillsätt en matsked honung, en halv tesked mandelolja och en matsked yoghurt. Blanda väl för att bilda en pasta och tillämpa noggrant på hår och hårbotten. Efter 90 minuter, skölj med kallt vatten. Ditt hår kommer att vara släta, blanka och återfuktad. Denna åtgärd är perfekt för dem med slöa och skadade lås.

Äggulorna med ricinolja : Ta 2 äggulor (för kort hår) eller 4 äggulor (för längre hår) och tillsätt samma mängd ricinolja. Vispa ordentligt och tillämpa denna blandning på vått hår. Lämna det i några minuter och skölj sedan noggrant för att avlägsna alla ägget.

Äggulorna med linolja : Ta två teskedar linfröolja och tillsätt två äggulor. Vispa blandningen väl och applicera på fuktigt hår. Gnid hårbotten med blandningen väl. Efter en halvtimme, skölj håret. Denna kombination av linfrö, hjälper äggula behandla torr hår. Du kan hålla blandningen längre om du vill, men se bara till att den inte torkar för mycket, annars kommer det att bli mycket svårt att ta bort.

Äggulorna med lavendelolja : Tja, om oljor som ricinolja och linolja kan göra hår masker underbart, aromatiska oljor är inte heller långt efter. I två äggulor, tillsätt en droppe lavendelolja och slå blandningen. Applicera blandningen på ditt hår och skölj efter en halvtimme.

Äggula med vitvinsvinäger : I två äggulor hälla lite vitvinsvinäger och vispa till en slät och jämn konsistens. Häll vått hår förtvätt och skölj med kallt vatten. Gulan och vitt vin kombination ger en underbar glans till håret.

Äggula med citronsaft : Lägg två teskedar citronsaft till två äggulor och vispa väl tills en jämn konsistens blandning. Tillämpa denna blandning på håret från roten till ändarna på håret. Låt blandningen på håret i tio minuter och skölj sedan med kallt vatten. Kombinera citron och ägg minskar viskositeten fett hår, lämnar raster och ljus. Detta hopkok är också bra för att lindra mjäll.

Äggulorna med yoghurt och citronskal : I två äggulor lägga fyra matskedar yoghurt och en tesked citronskal. Vispa väl och sedan applicera blandningen på fuktigt hår. Tvätta bort efter en halvtimme och schampo. Ditt hår känns mjukt och glansigt utseende.

De ovan nämnda behandlingarna äggula var bara några av de underverk äggulorna kan göra i kombination med andra ingredienser. Du kan lägga till eller dra ifrån ingredienser och gör din egen ägg behandling äggula hår.

Hur man gör äggula balsam? 

äggulor balsam bra också. Efter ansökan lämnar håret mjukt, silkeslent och blankt. Låt oss se hur vi kan göra ett balsam med äggulorna.

Balsam äggula och avokado : Att dra nytta av ägg conditioning, ta äggula och små avokado mosad på det. Förbered en pasta och tillämpas på håret grundligt. Efter 15 minuter, skölj med kallt vatten. Denna blandning fungerar som en wrapper underbar fuktighetskräm för håret, skyddar och lyser. Du kan även lägga till den kalla mjölken till blandning av avokado och äggula. Vispa i en mixer tills en jämn pasta erhålles och tillämpa denna blandning på håret.

Balsam olivolja och äggulor : lägg bara 2 matskedar olivolja i äggulorna och vispa. Gradvis lägga i en kopp varmt vatten och blanda för att bilda en lösning. Tvätta håret med ett milt schampo och krama ur överflödigt vatten. Applicera denna lösning av äggula på håret och massera. Skölj med kallt vatten efter 5 minuter. Troligtvis kommer lukten av ägg kvar, så gäller en liten schampo, återigen håret. Om du vill kan du också lägga till en tesked varm honung och applicera blandningen på håret.

Den bästa delen om behandling äggula hår är att det finns inget att oroa sig för. Den äggula är säker, passar alla typer av hårtyper och har inga biverkningar alls! Den enda nackdelen äggula hår behandling är ägg lukt. Ägget har inte en behaglig doft och gör hela huset lukten av ägg i ansökan. Så undvika att tillämpa äggulor strax innan du går till jobbet eller en fest. Fördelarna med äggulor är många och  värt det även med "eggy-lukt". Ha kul!

[Lillmatten]
0

Cristine: 👍 nu måste här testas!

Cristine
1

Du kommer att bli överraskad!🙂

TjockaBerta
0

Långt hår har jag alltid velat  ha men mitt hår är tunt och växer inte. Det slits bara av och blir risigt.

Min dotter hade hår ner över rumpan, fast inte en sån där tunn ful fläta som bara några hårstrån är långa på slutet, utan rakt avklippt. Hon ville inte ha det utan klippte av det till axellångt. Hon har så tungt och tjockt hår så hon fick huvudvärk för att det alltid drog neråt.

Jag hade aldrig klippt mig om jag var hon men självklart sa jag inget. Det är hennes liv. I skolan tog alltid alla på hennes blonda hår och skulle hålla på och fläta det mm. Hon var jättearg och sa: Jag  håller inte på och petar i deras hår då ska de inte röra mitt.

Hon har aldrig låtit det växa ut utan har det mellan axellångt och ner på skuldrorna.

Den andra har ett fantastiskt lockigt hårsvall som också blir rätt långt men hon har det alltid uppsatt. Förr skulle det plattångas för hon hatade sina lockar.

Roligast är att de båda är avundsjuka på varandras hår och jag på bådas.

>>>Malum domesticum<<<

KaiPon
0

Själv hade man långt hår större tiden av grundskolan, men numera är det sällan det blir mycket längre än till axlarna. Kanske borde låta det växa lite?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/