Första timmen
Funderar på en sak,
Den första timmen på morgonen/kväll innan ni ska jobba, Vad gör ni då? Hur mycket hinner ni göra på en timme innan ni ska iväg?
Jag sätter först på vattenkokaren, går in och kissar. Duschar. Gör en kopp té, kryper ner under täcket igen och slår på datorn. Kollar mail, fb och blogg. Går och sminkar mig, borstar tänderna, klär på mig - och går.
Ja, nu är jag sjukskriven och har skaffat hund sedan dess, så någonstans där kommer ju han in i bilden. Brukar nu bara dra på mig pyjamasbyxorna och släppa ut honom för kissning. Ge honom mat - och sedan göra det jag ska.
Ja snövit man hinner med mycket,, SJälv så måste jag hinna vakna under den timmen, Men om jag jobbar så Då blir det fart på mej
Först tar de en bra stund innan jag hör klockan ringa sen ska jag hitta knappen att stänga,
Efter de så sticker jag upp sätter på kaffet In i badrummet fixar till mej. Ut och fönar håret, Dricker kaffe. Ger Katterna mat
Kollar så allt är släkt innan jag sticker iväg
Men börjar jag senare så Sätter jag på kaffet fixar frukost, Ger katterna mat, Tänder tv, Kryper ner i sängen igen äter frukost där. Innan jag fixar till mej sticker iväg till jobbet
Jag går och kissar och dricker vatten.
Sedan är det Moritz som MÅSTE ha mat innan han svälter ihjäl.😉
Sätter mig vid datan en stund och kollar nyheter i tidningarna och en sväng på iFokus.
Till badrummet igen för att göra mig i ordning. Jag vägrar duscha på morgonen då jag fryser så. Kläderna ligger där redan eftersom jag lagt dem där på kvällen. Jag sätter upp håret.
Sedan är det bara att gå iväg och se till att ha de 6 viktigaste sakerna med.
Nycklar hem, kortet till jobbet, mobilen, snus, busskort och min krycka.
/Maria
Första timmen??? Här är det inte frågan om EN timme ens..😃
Upp..toan..mat..matar djur…rastar djur. Iväg!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hehe,, Jag var lite snäll där, själv har jag ingen timme, jo om man räknar med då jag försöker stänga klockan när den ringer, De tar en stund😂
Jag hinner göra massor på 25 minuter sen är jag på väg till jobb. 😴
Zabelle
Jo man hinner göra mycket på en timme,, Mer än vad man tror kanske
På min första timme hinner jag inte göra något mer än att äta frukost, dricka kaffe och röka. Behöver den timmen till att vakna till och ta det lugnt.😴 Sen behövs ytterligare 30 min att göra mig redo, brukar duscha innan jag lägger mej.
Fast det allra första jag gör är nog att ge katterna mat, dom skriker så fruktansvärt såfort man stiger in i köket. Väckarklockor. 😎