Hemmafint
Har Du fixat fönstren ännu..kanske bytt dukar på borden ?
Hur många uppsättningar gardiner har du till vardagsrummet..och till köket ?
Dukar då..använder du dukar ? 🙂
Inte fixat så mycket. Väntar till runt första advent innan julgardinerna kommer upp, byter inte gardiner så ofta hehe
Har ingen duk på bordet, har en vaxduk däremot över bordet (kanske räknas som duk?), ska vi köpa nytt snart 🙂
Vet inte hur många olika uppsättningar gardiner jag har till varje rum, inte så många hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag byter bara gardiner två ggr om året - jul och tjugonda knut. Dukar har jag få. Kör med runda tabletter på vissa. Och en löpare på v-rumsbordet.
Har många gardiner, men tycker bäst om då det är som "det alltid är" (byter vid flytt - nya fönster) och så avskyr jag att tvätta fönster!
Mitt hem är i svart-vitt-silver. Och lite plommonlila i v-rum.
Lite sent kom höstgardiner upp i köket igår. Och rena dukar på köksbordet. Jag ska försöka lägga in kort.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har en gardin i köket. Den har varit där i flera år.. förutom då den fått följa med till tvättstugan. Dukar har vi inga. Ibland lägger vi fram tallriksunderlägg. Fönsterna borde tvättas… men så tråkigt. …
Gardiner byter jag en gång per årstid. Jag gillar att byta gardiner å dukar. En gardin kan förändra ett rums karaktär. Torka fönster gör jag två gånger per år. Har flera gardinuppsättningar per rum.
Har dåligt med gardiner, funderar just på att köpa!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar ju att virka..så dukar byter jag ofta! 🙂
Någon mer härinne som virkar ?
Har höstat upp och gjort om lite i rummet, tvättat fönster o gardiner. Gjort om lite på skrivbordet med dukar o blommor. Gjorde de i början av okt. Till julen gör jag väll mer, då de kommer upp en stjärna i fönstret o lite röda dukar, och den julblomman som jag glömt namnet på nu.
Har inte gjort något särskilt men jag är så lycklig över det nya taket jag fått upp mellan köket och rummet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är inte så gardinintresserad, och inte in man heller, så i köket har vi inga gardiner. I sovrummet har vi tjocka, svarta långa gardiner som gör att det blir kolsvart där när vi ska sova. I vardagsrummet har vi samma typ av gardiner så vi kan mörklägga när vi ser på film.
Duk förkommer bara på ett ställe i hemmet och det är på köksbordet där vi har några olika bordslöpare som vi varierar mellan. Just nu ligger där en turkos en!
/Christina