Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1085 ggr
Cristine
0

Vilken läsk?

Själv dricker jag inte läsk, kan smaka någon gång när dottern bjuder men tycker det är alldeles för sött, dessutom får jag hicka.

Coca  cola tycks vara en favorit men den skulle jag aldrig dricka ..

däremot har jag den till att göra ren toaletten och när det är stopp i rören men det är ju en helt annan historia.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Pepsi
Coca cola
Sprite / seven up (smakar nästan likadant)
Fanta exotic

Men blir för det mesta pepsi här :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

De är sällan jag dricker läsk, men de händer ibland, Fanta är gott

Fridaaaa
0

#2 Vilken smak? Finns olika smakar på fanta :D

Anders 50
0

Det närmaste läsk som jag dricker är julmust, inget annat.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Håller med Anders att julmust kan vara gott annars dricker jag mer eller mindre aldrig läsk.

/Maria

[peter54]
0

Jag dricker inte läsk alls, jag tycker att det är fullkomligt meningslöst eftersom jag bara blir törstigare av det, men som Anders och Bumblis gillar jag julmust, men det är skillnad på julmust och julmust.

En del fabrikat smakar för bränt eller beskt, andra för sött. Minns nu inte riktigt vilken jag brukar tycka bäst om, det går ju ett helt år mellan slurkarna.

När jag var liten knatte gillade jag en del sorters läsk, men då var det ju frukt i drickan, det är det inte nu. Favoriten var Flinta krusbärsläsk. Jag minns att man var tvungen att vända uppochner på hallonsodan och apelsinläsken för att fruktinnehållet sjönk till botten när flaskorna stått ett tag.

Maria
0

Jag tror jag gillar Apotekarnes julmust bäst.

Jag smakade en förra året från ett litet bryggeri men minns tyvärr inte namnet. Den var inte så söt och var liksom en blandning mellan must och svagdricka. Riktigt god faktiskt.

/Maria

Fridaaaa
1

Bara jag som inte gillar julmust? :P Gillar inte ens lukten av det ;)

[peter54]
0

#7 Jag känner några som brukar blanda lika delar julmust och lättöl, de har ett namn för blandningen , men jag minns inte det just nu.

#8 Du är för ung tror jag, uppväxt med konstgjord läsk Flört

Fridaaaa
0

#9 Haha nejdå  :D Vi har haft julmust i alla år, gillade det som liten men gillat det mindre och mindre med åren :P

Maria
0

#9 Jag fick också julmust blandat med öl när jag var liten till julbordet. Har inte provat det på många år. Kanske ska testa igenFlört

Jag tror mamma kallade det för falsk mumma.

/Maria

zabelle
0

#9 Vi brukar blanda hälften Bästefars juldricka och hälften julmust, det är gott!

Zabelle   

inisklo
0

Obestämd…jahaaa o jag är alltid törstig om man ha dricka hemma o då spelar det int så stor roll var det är för dricka..njaaa menar nu int alkomaholTungan ute

Ja ja jaa det var prat om läsk….Flört….ja säger Fanta alla sorter slurk…slurk..mmmmGlad

Afturelding
0

Coca Cola gör ont i munnen, det är för stoa bubblor, och för många. Bjuds det Coca Cola så får jag alltid ta en sked eller kniv och röra om med ;) Nej, Pepsi ska det vara.

Mellan första advent och sista december blir det julmust. Jag dricker inte alkohol, och det är ett bra juligt substitut tycker jag. Och så dricker jag julte istället för glögg :) Men jag dricker nästan inte läsk längre, kanske två gånger i månaden. Max. Föredrar juice om jag vill dricka något sött.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
0

Dricker läsk ganska sällan men ibland är det gott! Godaste läsken är Fanta exotic och sodastreamläsk med smak av pink grapefruit. Cola, Pepsi osv är bland det äckligaste jag vet i dryckesväg näst efter kaffe och must!

/Christina

Fridaaaa
0

#14 Jag dricker både och, och känner ingen skillnad hur mycket kolsyra det är i :)

Afturelding
0

#16 Jag märker jättestor skillnad, jag har kanske en känsligare gom eftersom att jag har den dåliga vanan att bita mig i kinderna när jag funderar ;) Många barn har jag hört känner skillnaden också, sambons lillebror tyckte att cola var vasst när han var mindre. Så det beror nog på hur känslig gom man har :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

#17 Ja kan ju vara att du är känslig mot kolsyra kanske? :)
Jag är det lite men tål dem lika bra, känner bara smakskillnad :D
ja det tror jag med :)

chik
0

Enebärsdricka.De ä Gött..

Dricka är inte min grej. vatten.

Eller cola om jag har ont i huvudet o är ute. då kan jag slurpa i en flaska..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Jag blandar starköl och julmust, en del öl och två delar must.

Favoritmusten är Spendrups NYGÅRDA.

Enbärsdricks köper jag av Potatisbilen.se

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Jag säger som chik, dricka är inte min grej.

När jag var liten knyckte jag grape tonic från källaren och drack och det var gott! Jag gillar alltså ingen söt-sliskig dricka!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
0

läsk har jag slutat med,kanske nåon enstaka gång
i någon drink..när man ändå är onyttig
jag blir mer äcklad när jag hör om
hur de försurar våra kroppar

i kroppen lär det vara tillåtet
men,får du hälla ut det i naturen/avloppet ? Obestämd

;  penke

[*Maggan*]
0

Mot bakgrunden av att farorna med socker uppmärksammas mer och mer

http://ettsotareblod.se/den-har-boken-kan-radda-ditt-liv-recension-i-varnamo-nyheter/

Så betraktar jag denna reklam från ICA som ett rejält bottennapp - jag har sällan sett reklam där texten och och bilden är så tydligt motsägande Skrikandes

Cristine
0

Det där är riktigt cyniskt,nu för tiden vet gemene man att socker är livsfarligt.

[*Maggan*]
1

ja det är riktigt "läsk"-igt Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

#23 När/om jag skaffar barn, blir det enbart lite läsk på helger om dem vill ha, inte annars. Stor mängd läsk är inte bra :S
Vi dricker enbart lite på helgen (försöker hålla oss till det, undantag finns).

[Sisa]
0

# 25   Hej Maggan!   Kul att se Dej..det var längesedan!    Glad

[*Maggan*]
0

Skrattande

Cristine
0

Fun light säljer saft med stevia numera men har också de med aspartam som är rent gift men det skriver de inte. Kan inte fatta varför de fortsätter med dem då de har de andra.

[*Maggan*]
0

jag har testat deras "steviasaft" och den smakar URK enligt min mening - bara en kemikaliesoppa som knappast innehåller något naturligt alls.

Men det är inte stevian det är fel på - vill du ha hallonsaft så koka den själv med hallon och steviasocker - det blir bra mycket godare och bättre än industriskräpet.

Cristine
0

Har gjort det för jag gillar inte alls den de har ..alla smakar morot.

[*Maggan*]
0

morot? Förvånad

Cristine
0

Ja har du inte lagt märke till det, alla smaker jag har köpt för att pröva hade morot också.

Cristine
0

Jag tror det står på baksidan av flaskan.

[*Maggan*]
0

jaha men nej jag har inte läst det. har kastat flaskan och kommer aldrig att köpa en till.

Om jag vill ha hallonsaft så blandar jag frysta hallon naturell med vatten. Eftersom jag är totalt avprogrammerad från socker så klarar jag mig med bärens egen naturliga sötma.

aggeelin
0

#23 Jag reagerade precis som du när jag såg reklamen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[MossQ]
0

Dricker aldrig läsk :-)

[Sisa]
0

Sällan jag dricker läsk..isåfall Haiwa el. Blodapelsin!   Glad

[VSK]
0

Dricker det mesta som är kallt och har kolsyra.

Blanda Fanta med Coca cola är smaskens Tungan ute

RobinEH
0

Jag dricker inte läsk pga dålig tandhälsa. Är det något jag saknar så är det julmust, förr drack jag alltid det till jul.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Intehärutandär
0

Banansoda, smultronsoda och portello är favoriterna här. Vaniljcola eller Dr Pepper med.