Arbete
Jag har jättesvårt att veta vad jag vill bli och mår väldigt dåligt över detta. Därför så skulle jag vilja höra lite om era arbeten.
Vad jobbar du med?
Trivs du på ditt arbete?
Vad har du för utbildning?
Hur ser en typisk arbetsdag ut, vad har du för arbetsuppgifter?
Är sjukskriven nu, ska jag börja med.
Vad jobbar du med?
Konditor, handledare, webb-designer, kontor-råtta, styrelsemedlem m.m. i ett Café.
Trivs du på ditt arbete?
Med Café-verksamhet, men inte på just min arbetsplats.
Konditor/Bagare.
Bakar inte speciellt mycket längre på arbetet, då vi står utan kök och tar det mesta från ett bageri och gör tråkiga saker bara, som sockerkakor. Innan bakade jag och lärde ut till mina arbetskamrater och rehab-placerade bl a. Byggde upp hemsidan och skötte den, var med på styrelsemöten, jobbade i kontoret med papper och planering osv. Jag är den enda utbildade, så jag bestämmer mycket själv vad jag vill göra, eller vad som behövs.
I ett vanligt bageri, så börjar jag allt mellan 23.00 till 04.00. Man börjar med matbröd, avslutar med vetebröd, wienerdeg, småbröd m.m. Som konditor börjar man mellan 06-07.00 och fyller mackor, gör bakelser, tårtor, står i kassan, tar emot beställningar m.m.
Vad jobbar du med?
Studerar men jobbat som vikarie på förskola och som boendestödjare.
Trivs du på ditt arbete?
Jadå.
Gymnasie (naturbruk smådjur/hund) och grundskolan. Studerar nu till förskollärare.
Olika.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad jobbar du med?
Hemstäd!
Trivs du på ditt arbete?
Ja, det gör jag. Jag trivs med att det är självständigt men man får riktigt ont i kroppen så det är en nackdel.
Gymnasie, Handel & Administration
Börjar kl. 08… städar hem. ;) Allt som finns i hemmet typ: dörrar, lister, spis, diskbänk, golven, toaletterna, dusch, bädda sängar m.m… gör det fint hos mina kunder helt enkelt! :)