Piggelindrink
I höst har jag flera gånger gjort "piggelindrink" med lite olika innehåll. Dagens blev riktigt god: morötter, två grapefrukt, en apelsin, en stor bit ingefära, några äpplen och så en snutt Cayenne. Gott och nyttigt! Mot förkylning t.ex.
Gör du något sånt här? 🙂
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja speciellt när hösten kommer och med den vintermorötterna. Då älskar jag att göra morotsjuice med ingefära och lite citron. Eller när jag känner mig förkyld då köper jag ananas och mango och mixar. Det är nog mer gott än vad det hjälper mot förkylningen. Men jag mår bättre av det 😉
Våran piggelin är Dundersoppan som står inne på Artiklar..en kaffekopp morgon och kväll för att slippa pandemin och andra sjukdommar, den verkar som en natur antibiotika.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jo, dundersoppan har jag provat. Den var god!
Den här drinken är också god - sist tror jag att jag skrämde bort en förkylning med mycket ingefära och Cayenne i den. (varför vill min dator att ordet Cayenne ska stavas med stor bokstav?)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 Därför att det finns en stad som heter så!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Blandar MSM och pressar citron i ljummet vatten o dricker varje morgonen.
Vissa dagar gör jag en smoothie på Macapulver, nässlepulver, ekobanan, tinade blåbär/svarta vinbär, vatten - gott o vitaminrikt
Andra dagar kör jag Maca + tinade blåbär/svarta vinbär och vatten.
Om man går in på alt behandlingar.ifokus kan man läsa om MSM och Maca om man vill veta mera. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag trodde Du menade en annan Piggelin-drink. 🙂 Alkohol och en piggelin-glass som smälter i glaset. Det var något annat det..
Vi gör helt vanlig smoothie ibland, men aldrig med chili, ingefära, lime osv. Dricker mest té eller vanligt vatten.