Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 477 ggr
Cristine
1

Jultidningar

De är redan ute och säljer dem., vad tycker ni om

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Ingen har varit hos oss ännu. Se om grannbarnen kommer att sälja eller inte. 
Men köper sällan. Lite väl tidigt nu med

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
0

Här kommer aldrig några försäljare (porten är låst) så har aldrig märkt av någon jultidningsförsäljning. Men skulle inte köpa om de "tog sig in", är inte intresserad.

/Christina

signemo
0

Alldeles för tidigt.

Var rädda om varandra

zabelle
0

Samma dilemma varje år, egentligen vill vi inte ha några jultidningar men köper ändå av grannen pojkar.

Zabelle   

Maria
0

Samma här. Köper av grannens barn😉

/Maria

aggeelin
0

Jag har redan beställt av grannpojkarna. Hittade något som var ok.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Nä jag köper inte mera,, Men mina föräldrar köper av min kusins barn, Han börjar tidigt väldigt tidigt

Anders 50
0

Kvittar när de kommer…bara jag får beställa mina Hälge och Åsa-Nisse m.m. 🙂 

Leveransen blir ju inte förrän närmare jul så…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

När man talar om trollen så kom grannungarna idag och frågade om vi ville köpa jultidningar hehe

zabelle
0

#8 Samma som vi beställer :)

Zabelle   

Maria
0

Hälge här också😉

/Maria

citytjejen
0

Hmm, vid närmare eftertanke så vet jag inte ens vad jultidningar är för något… Är det en speciell slags tidningar eller vadå? 😃

/Christina

flisan708
0

Jag har i många år köpt av en arbetskompis barnbarn. Typ väggalmanacka, någon bok. Förra året så började en annan arbetskompis son sälja med av samma förlag, då blev det jobbigt och dyrt. Kände sig nästan tvingad att handla av båda. Tycker det är helt ok att de börjar nu. De började plocka fram julgrejer i en butik för över en månad sen. De kändes på tok för tidigt.

[elmaek]
0

Här säljs inga jultidningar i vårt område har jag märkt. Men jag ser fram emot julen! 😃 Bästa högtiden på året helt klart!

Anders 50
0

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#14 Julen är mysig MEN det börjar tjatas om det på tok för tidigt 😕

sjöholm i hålan
0

Fyfasen för dessa jultidningar ,stackars barn😭Minns än idag med fasa att man kännde sej nära på tvingad att ut och sälja skiten…Bara för att grannarnas barn gjorde det…. Så det sprang runt ett par "vilsna" barn i min lilla hemby och försökte med konststycket att "vara först ute" ..

När väl en unge lyckats sälja , då var det inte ens lönt att försöka :-)

Ibland kunde vi vara uppåt 10 ungar som sprang som yra höns i försök att sälja "där har hen inte varit, provar där" ..Byn jag bodde i hade ca 200 invånare på den tiden , idag ca 98 !!

Därför har jag varje år lyckats med konststycket att undvika dessa stackars barn…Och man trodde man skulle få "Weltronradion"(den runda) eller Weltrontvn"(hjälmen) Men fick i bästa fall "nån tia" ..

Jag köpte förr av "släktbarnen", tack och lov är dom vuxna idag :-)

[elmaek]
0

#16 Ja jo. Det börjar väl snart antar jag? Är det inte i oktober allt börjas…? Butiker tar fram julgranar och grejs? Oktober känns lite väl tidigt kan jag hålla med om. I början av november är ok för mig. Men antar det finns folk där ute som vill vara ute i väldigt god tid och för dom är det väl bra att det börjas i tid.. :p

Fridaaaa
0

#18 Tycker julsaker osv börjar redan i september på vissa håll 😕
Före november/slutet på november tycker jag personligen inte att det ska påbörjas, precis som du tycker 🙂

Nja jag tycker att stämningen tyvärr förstörs pga att det börjar så tidigt, drar mig för att gå in i vissa butiker när det börjas osv.

[elmaek]
0

#19 Ja, det kanske det gör! 😐 Har ingen super-koll. Det är lite tråkigt! Tror känslan för julen skulle vara liiite roligare om man som sagt började i november någon gång. Jag har aldrig tänkt på det innan dock.. 😛 Fick en liten funderare nu!