Sprängticka - Chaga te
Jag har läst runt lite om Chaga te, alltså Sprängticka som växer på våra Björkar. Köpte torkat pulver och har gjort te. Tja, smakar inte så mycket men en dragning åt hö, tycker jag mig känna. Jag älskar Yogitea, de har kryddiga ört-teer. så jag blandade Chaga-pulver med 1 påse Yogitea, påsen tog jag ut efter 10 minuter och det andra fick svalna med lite steviasötning. Blev jättegod kall dryck. lite isbitar i det så får man gott is-te.. Jag gör ju mina smoothisar oxå och där funkar kallt Chaga-te att ha som bas.
Sprängtickan ska ju typ vara supernyttig - nån som har druckit det under nån period? känt nån skillnad?
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Något nytt för mig! Vad är sprängticka bra till?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Oj, bra mot allt verkar det som. Jag tror det blir enklast om du bara googlar chaga eller sprängticka. 🙂
Här lite läsvärt om Sprängtickan på våra Björkar.
http://allemansratter.taffel.se/2013/07/06/for-den-som-trottnat-pa-kantarellerna-sprangticka/
På tal om allemansrätter som artikeln i länken ovan heter så tänk på Allemansrätten innan ni ger er ut och härjar bland björkarna. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 jag e så lat att jag beställer på nätet, får det torkat o pulveriserat. Men självklart ska man tänka sig för ute i skog och mark. Jag tycker det är bra att media tar upp det här med bärplockarna - som bara försöker överleva - men det blir ändå helt fel. 🙂
Men jag känner att det är lite hokus-pokus när jag läser om Spränticka, precis som när jag läste om MSM men nu efter tre månader på MSM så måste jag säga att det är helt fantastiskt. Både kroppen och själen mår otroligt mycket bättre ☀️
Därav att jag är nyfiken på om någon dricker/använder detta och kan berätta egna erfarenheter..
Oj!!Man lär sig alltid något nytt. Tackar för tipset..
ja allemansrätten..den får man inte glömma..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Huvudsaken är att man mår bra av det man äter, sen vad det beror på att man mår bra kvittar ju? ;)
Och helst ska det man äter inte förkorta livet…;)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 Sant, men när man hittar det där lilla extra som gör att det känns som om alla turboknapparna i kroppen står i "on-läge" då blir jag impad och nyfiken - och blir jag nyfiken måste jag veta mera.. går in i vaffö-då-då-stadiet liksom…
där är jag nu.. vaffö-då-då? 😇🤔
Om MSM - organiskt svavel sparkade igång mig den här sommaren bådet fysiskt och psykiskt då undrar jag vad Chaga-te (sprängticka) kan plussa in. Min kollega på jobbet dricker Chaga-te och tycker sig vara friskast i världen, typ… 😃