Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 502 ggr
[VSK]
0

Power Meet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enligt Aftonbladet så är det ca 17.000 raggarbilar här på Power Meet =)

Räknar man en bil 5 meter i snitt så blir det 85km bilkö (stötfångare mot stötfångare). Kalkylerar man med att varje bil har 5 meter framför och 5 meter bakom sig i snitt så blir det 255 km bilkö! (sen skall man kalkylera alla Svenssonbilar).

Räknar man med att varje bil i snitt har 5 personer (räcker det?) så är det 85.000 personer endast i bilarna!

Vad åskådarna är på gator och torg är omöjligt att sia om. Dock så kan man lugnt säga att det blir en bra bit över 100.000 personer som på nåt sätt är inblandade på gatorna, för att inte tala om all "personal".

Snitthastigheten igår kväll på "raggarrundan" var 1.4 km/t =)

Jättesköldpaddan som är otroligt slö har en medelhastighet på 0.4 km/t.

Om varje bil gör av med 15 liter per timme i raggarrundan (vid ovanstående medelhastighet) så blir det 255.000 liter bensin per timme.

Skulle raggarrundan hålla på nån-stop så skulle det bli 6.120.000 liter per dygn, 18.360.000 liter Tor-lör  *host host*

De flesta raggarbilar lär tanka 98 oktan. Om vi säger att 98 oktan kostar 16kr litern så har det tankats för minst 293.760.000 kr mellan Tor-Lör! -som hittat.

Vad den totala summan blir för precis allting hela veckan lång vågar man inte ens drömma om.

Ähhh nu orkar jag inte fundera mera. Jag skulle bara berätta att det var mkt bilar detta året.

VSK

Torreador
0

Hahahaha, snacka om uträkningar!!! Jag blev helt snurrig bara av att tänka på det.

Men jag antar att det är en cool upplevelse i alla fall… ;-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[VSK]
0

😂

Hmmm man har ju sett några hundratusentals raggarbilar genom åren 😛

BTW så är bilden från förra året då jag inte orkade slita med mig systemkameran i år 😎

Torreador
0

Jag hade också velat vara där…. Tänkte dra med mig min kära far dit någon gång :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[VSK]
0

Ja gillar du mkt bilar och många väldans fina bilar så missade du nåt 😎

Torreador
0

Japp, det gör jag :-) 

När jag var liten åkte jag alltid på motortävlingar med min pappa. Dragracing på mantorp var min favorit <3

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

[VSK]
0

🙂

Cristine
0

#0 Att du bara orkar…

#1 Hej och välkommen Bondmoran, kul att se ett glatt ansikte

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
0

😎

Torreador
0

#7 skrivetav Cristine  Tack så mycket :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu