Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 700 ggr
Maria
2017-09-10 10:12

Göra rent golv

Jag har lagt denna frågan på Hemmet iFokus också men tänkte att ni kloka härinne också kan ha några tips😉

Vi har ett tarkettgolv i kök/vardagsrum som går i ett. Vi har även katter som går in och ut genom altandörren i samma rum vilket gör att golvet blir väldigt smutsigt. Idag så dammsuger vi och moppar med fuktig mopp men det känns som vi behöver något kraftfullare.

Är det någon som har tips på ångtvätt som är smidig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
2017-09-10 16:32
#1

Vill själv ha ångtvätt. Kollat runt men känns så klumpiga.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2017-09-10 17:22
#2

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2017-09-10 17:22
#3

Oj vilken lång länkadress😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2017-09-10 17:53
#4

Det är något sånt jag tänkt mig. Men gärna billigare.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
2017-09-11 10:21
#5

Jag torrmoppar dagligen och ibland med vått. En bra torrmopp fungerar utmärkt tycker jag. Det är så mycket enklare/ mindre tungt än att dammsuga. Tvättar "moppen" (det är en platt sak) efter varje gång. Sonens granne sysslar med städning och han menar att parkettgolv ska behandlas varsamt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2017-09-11 12:23
#6

#5 Detta är tarkettgolv vilket inte är riktigt trä utan något annat slags material som är blankt så att säga. Det syns precis allt i blänket när solen skiner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2017-09-11 12:52
#7

Här är en bild som kanske förklarar. Vårt golv är också mörkt.

https://www.golvin.se/tarkett-heritage-ek-old-brown-1-stav-hardvaxolja-parkettgolv-2200-mm-14-mm

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-09-12 17:25
#8

#3 Om man kommer in på en sida via någon länk i t.ex. ett nyhetsbrev så läggs det till en massa text och tecken. Raderar man allt från och med frågetecknet så blir adressen mycket kortare, men går ändå till samma sida:

https://www.whiteaway.se/hem-tradgard/dammsugare/vatdammsugare/product/morphy-richards-steam-cleaner-13-i-1/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: