Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 352 ggr
Maria
2017-09-08 14:39

Typ av tvättmaskin?

Ni som har tvättmaskin hemma vilken sort har ni? Toppmatad eller frontmatad?

Vår maskin har nog sett sina sista dagar och vi har en toppmatad på 5 kg men nu funderar jag på fördelar nackdelar.

Vi har i och för sig alltid varit nöjda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2017-09-08 14:49
#1

Front. Dels är vi vana vid det, dels så har vi bänk ovanpå för förvaring :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2017-09-08 14:49
#2

Jag har en toppmatad för att en frontmatad inte får plats i min lägenhet. Hos pappa har jag alltid tvättat i en frontmatad.

Jag tycker mer om min toppmatade tvättmaskin för det är bekvämare att stå upp än att sitta på huk för att ladda/tömma den. Med min toppmatade kan jag plocka tvätten direkt ur maskinen och hänga på tork. Med pappas fick jag flytta allt i en korg och ställa upp på maskinen för att slippa huka ner hela tiden (och korgen ska ju förvaras någonstans också…). Ja, jag är lite väl bekväm av mig 😛

Visserligen doserar jag mitt tvättmedel direkt i trumman, men jag upplever som om tvättmedelsfacket blir bra mycket sunkigare hos pappa…

Både pappa och jag har en 6 kg maskin, men det känns som om det är lättare att knå in mer tvätt i min.

Jag tror även om jag hade platsen, skulle jag nog vilja ha en toppmatad igen efter denna. Jag trivs kanonbra med den.

Åsa S
2017-09-08 15:33
#3

Toppmatad i sommarstugan och frontmatad i lägenheten (jag har torktumlare ovanpå)

Upp till toppen
Annons: