Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 609 ggr
Maria
2017-08-24 08:30

Nyheter

Var brukar ni läsa/se/höra nyheter?

Själv brukar jag kolla nätet,  Aftonbladet och Expressen och jag läser med en nypa salt😉 Sedan så läser jag Göteborgsposten, Svenska Dagbladet och DN men de två sista så får man bara läsa några artiklar innan det är betaltidning.

Jag brukar försöka se rapport på TV också.

Hur gör ni?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2017-08-24 09:01
#1

Jag skummar igenom AB och Expressen. Läste tidigare vår lokaltidning men den har nu blivit betaltidning. Ytterst sällan jag ser nyheterna på teve.

tlover
2017-08-24 09:04
#2

Tv nyheterna (svt och tv4) och nätet (västerbottens folkblad, västerbotten kuriren, svt och även ibland Expressen och Aftonbladet men då försöker jag helst leta reda på originalartikeln).

Jag läser även world tea news regelbundet

l'm back

Totum
2017-08-24 10:55
#3

Det blir mest nyheterna på radio och tv, samt den lokala dagstidningen.

[PeterTM]
2017-08-24 11:09
#4

SVT nyheter på morgonen när jag är uppkopplad på dialysen, samt text-TV. Ekot i sjukresetaxin på väg hem. Detta innebär förstås att jag bara tar in nyheterna tre dagar i veckan 🙂

TatsuOni
2017-08-24 11:46
#5

SVT och TV4. Det brukar bli när jag har TV:n igång att jag tittar på nyheterna, men det är oftast inte varje dag.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

flocken
2017-08-24 14:27
#6

Aftonbladet, morgontidning, radio. Har p4 i bilen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[[eskils_]]
2017-08-25 10:58
#7

SVT och SvD blir det mest.

Tarotstollan
2017-08-25 13:13
#8

Mest det som står på datorn när jag startar den. Rubriker på kvällstidningarna när jag är ute. Undviker att titta på nyheter, de bara pratar om tråkigheter och skrämmer upp en mer än vad som redan behövs.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Dioramabyggare
2017-08-25 23:39
#9

Jag tycker det är så mycket "o-roliga" och inte så sällan direkt tragiska/tråkiga/sorgliga nyheter i tv och i radio att jag nästan helt slutat titta och lyssna på de. Ibland lyssnar jag på radions lokala nyhetssändningar.

Maria
2017-08-26 08:35
#10

Jag håller med om att det är mycket nyheter man hade velat slippa.😕

Samtidigt så vill jag gärna hänga med och veta vad som händer i min omvärld och inte bara leva i min trygga lilla bubbla.

Ofta tar jag åt mig och vissa saker kan vara svårt att släppa. Så många människor (och djur) som har det svårt i vår värld.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2017-08-26 08:59
#11

Jag håller med dig Maria. Det är mycket tråkiga och sorgliga nyheter men jag vill ändå hänga med. Jag tycker inte att jag kan stänga ute det som händer i omvärlden.

Mirinda
2017-08-31 09:12
#12

Jag läser pappers-DN. Min sambo och jag följer, kultur och samhällsdebatt på Facebook. I hans fall blir det en hel del läsning om bilar, andra tekniska saker och sport (som till viss del kan intressera mig också).

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Soligajag1
2017-09-04 10:58
#13

Jag håller mig ajour via nätet, AFtonbladet , , våran  Dagstidning VLT , 

Kollar på Tv, , Facebook , vänner . 🙂

HH 🙂

Annons:
Honestyisdead
2017-09-07 01:24
#14

Föredrar rapport på tv.. Tyvärr är jag dålig på att komma ihåg det.

Kikar in på hd.se ibland men mer sällan sedan dom börjat ta betalt för vissa artiklar.

Upp till toppen
Annons: